Una resolució del Ministeri d'Agricultura, Alimentació i Medi Ambient ha procedit a la terminació del procediment i a l'arxiu de l'expedient d'avaluació ambiental del projecte 'Cierre de la Autovía Orbital de Barcelona', posant a zero el comptador en la tramitació del procediment ambiental del Quart Cinturó. Aquest expedient ja havia estat declarat caducat l'any 2010, però el mateix any des del propi Ministeri es va adoptar un acord de conservació d'actes del procediment. Aquest acord va ser objecte llavors d'un recurs d'alçada per part de la Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC), integrada per més de 250 entitats del Vallès Occidental, el Vallès Oriental, el Baix Llobregat i el Penedès.
Malgrat la resolució de conservació dels actes, que segons la CCQC, va ser resultat de pressions polítiques prèvies a les eleccions al Parlament de Catalunya, el Ministeri de Foment no ha aconseguit tramitar l'Estudi d'Impacte Ambiental en el termini de 18 mesos que estableix la Llei d'Avaluació d'Impacte Ambiental. Arran d'aquest incompliment l'Associació per a la Defensa i l'Estudi de la Natura (ADENC), en reperesetació de la CCQC, va trametre al Ministeri d'Agricultura, Alimentació i Medi Ambient la petició de caducitat d'expedient 'Cierre de la Autovía Orbital de Barcelona', petició a la qual es van sumar els plens municipals de l'Ametlla del Vallès, Caldes de Motnbui, les Franqueses del Vallès, Llicà d'Amunt, Sabadell i Terrassa. Després que s'arribés fins al punt de presentar denúncia penal contra el Ministeri d'Agricultura, Alimentació i Medi Ambient per pressumpte delicte de prevaricació davant la seva resposta a la petició de la CCQC de la certificació d'aquesta caducitat, finalment aquest Ministeri ha resolt allò que d'acord amb els terminis legals ja havia caducat anteriorment. El motiu que ha marcat principalment la polèmica al voltant del Quart Cinturó ha estat, segons la CCQC, el model de territori i d'infraestructures caduc que aquest projecte suposa, atès que no prioritza el transport públic, ni la millora de la xarxa viària existent, ni tampoc les infraestructures ferroviàries per tal de superar el dèficit històric de xarxa respecte d'altres països europeus i garantir així la mobilitat sostenible en el conjunt del territori.
+info: http://ccqc.pangea.org
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada