En les empreses ubicades a Barcelona, segons el mateix estudi, quan es parla amb els clients, predomina la voluntat d’atendre’ls en la llengua que prefereixin. En un 66% dels casos, el personal de l’empresa adopta la llengua amb la qual el client es comunica però el primer contacte per telèfon, en un 59,3% dels casos, és en català; un 25%, és en castellà; un 3% en un altre idioma, i un 12,67%, sense cap criteri preestablert.
Ús del català en els materials i suports comunicatius de les pimes de Barcelona / PIMEC |
La llengua catalana també es té en compte a l’hora d’incorporar i promocionar el personal, segons un 75,4% dels enquestats: un 47% considera el català com un requisit, i un 28,4% el té en compte com a mèrit. Tot i així, un 24,32% de les empreses no considera el català durant els processos de selecció i promoció. El 55,99% dels enquestats creuen que l’ús del català a les empreses s’ha mantingut estable durant els darrers anys, un 15,85% respon que ha augmentat molt i un 17,96% que ha augmentat lleugerament. Només un 2,82% afirma que ha disminuït lleugerament i un 0,7% adverteix que ha disminuït molt. A més a més, l’estudi classifica l’ús del català per dimensió empresarial: en termes generals d’àmbit català es constata que, a més dimensió de l’empresa, més augmenta el percentatge en què s’empra el castellà en el primer contacte per telèfon; els autònoms ho fan en un 11,39%, les microempreses en un 13,24%, les petites empreses, en un 19,34% i un 25,20%, en les mitjanes empreses.
+info: http://web.pimec.org
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada