Acte d'entrega del segell / FCIC |
Dissenyat per Cases & Associats i atorgat al CIC de manera desinteressada, el segell és un distintiu públic que acredita que els mitjans de comunicació es comprometen a respectar el Codi Deontològic del Col·legi de Periodistes de Catalunya i a publicar les resolucions del CIC que els afectin. Així, el segell suposa un reconeixement de la tasca dels mitjans que poden reforçar la seva credibilitat davant dels ciutadans. El president del Consell, Roger Jiménez, ha fet un breu repàs de la historia del CIC i ha recordat que es va fundar l’any 1997 per defensar l’exercici d’un periodisme ètic i la llibertat d’expressió. La institució, que es va constituir en fundació dos anys més tard, ha tramitat des d’aleshores més de 600 queixes, sent el 2006 l’any en el qual més se’n van presentar. Tot i que la resolució de queixes és la seva activitat principal, ha assegurat que l’entitat pretén “estimular un diàleg públic i obert entre els ciutadans i els professionals de la informació amb la mirada projectada sobre l’ètica en el comportament dels mitjans”, a més de vetllar pel compliment del Codi Deontològic. Per aquest motiu, aquestes darreres setmanes s’han portat a terme xerrades sobre ètica i periodisme a biblioteques i universitats catalanes, situades, per exemple, a Aiguafreda, Barcelona o Vic. Aquesta tasca divulgativa es completa amb la realització de seminaris i cursos vinculats a l’ètica i la deontologia. D’altra banda, “el CIC promou estudis monogràfics, actua d’ofici quan ho demanen i publica informes puntuals i comunicats en situacions de flagrant conculcació dels principals ètics, com en el cas de la nena Asunta a Galicia, que ha rebut una cobertura escandalosa i indigna”, ha puntualitzat el president del CIC.
+info: http://www.periodistes.org/fcic
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada