Alumnes de l'Institut l'Estatut (esquerra) i del Regina (dreta) participant en la repoblació / AJ. RUBÍ |
Per conèixer l'espai que han d'apadrinar per protegir, les escoles organitzen diversos tallers ambientals i multidisciplinaris per tenir cura de la zona apadrinada, i, depenent del centre i l'edat dels alumnes, es treballen uns o altres conceptes. Així, els alumnes poden entendre, per exemple, com afecta al paisatge la interacció entre l’home i el medi, com reconèixer els diferents arbres de la zona, quins són els autòctons i quins han estat plantats per l'home, distingir els boscos de ribera o una arbreda d'un bosc, saber els usos tradicionals dels arbres de la zona o identificar diferents plantes amb l'ajuda de guies naturalístiques. A més de les activitats pròpies de les plantades, també es fan activitat per saber interpretar petjades i rastres dels mamífers, conèixer els hàbitats de la fauna local, percebre la presència d'ocells pel cant i per la seva observació, estudiar les espècies invasores com la canya americana, els plomalls i els esbarzers, fer propostes de millora dels espais des de la vessant de manteniment de medi natural, celebrar el Dia de l'arbre, senyalitzar camins a les zones, i col·locar i fer el seguiment de caixes niu. El projecte d'apadrinament de les zones naturals a Rubí neix l'any 2010, arran d'una col·laboració entre l'Ajuntament i algunes escoles de primària i secundària de la ciutat que portaven una llarga trajectòria en el coneixement, treball i promoció del medi ambient a través dels anomenats projectes verds i d'activitats de sensibilització per a alumnes, professors i famílies.
+info: http://www.rubi.cat
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada