El curs acadèmic 2014-2015, la
Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) posarà en marxa el grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs, una titulació oficial que s'impartirà al
Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM), centre adscrit a la
UPC i amb seu al
Campus de Terrassa d'aquesta universitat. L'objectiu d'aquest grau, que neix per convertir-se en un referent a l'Estat espanyol, és formar professionals capaços de conceptualitzar, dissenyar i programar videojocs i continguts dirigits a l'entreteniment digital i aptes per difondre en diferents plataformes i dispositius mòbils. En acabar el grau, l'estudiant haurà desenvolupat diferents projectes de videojoc de forma individual i en grup, tindrà un ampli coneixement de la indústria i coneixerà les claus de l'emprenedoria, així com els sistemes de finançament i monetització propis del sector, a partir de la participació activa de les diferents empreses que hi participen.
|
El grau s'impartirà al CITM, centre adscrit a la UPC i amb seu al Campus de Terrassa d'aquesta universitat / UPC |
La formació de la
UPC en l'àmbit dels videojocs i l'animació digital està orientada a cobrir la creixent demanda professional del sector. S'estima que fins al 2017 es dupliquin els llocs de treball a la indústria i es creïn 5.200 vacants més, segons l'estudi publicat recentment per l'
Asociación Española de Empresas Desarrolladoras de Videojuegos y Software de Entretenimiento (DEV). L'estudi també exposa que el sector tindrà un creixement anual d'un 23,7% en els propers anys, fins a arribar a un volum de negoci de 723 milions d'euros l'any 2017. Les sortides professionals d'aquest nou grau, que té com a director acadèmic Jesús Alonso, responsable de l'àrea de videojocs a la
UPC, inclouen des de poder treballar com a programador i desenvolupador de videojocs, programador de dispositius mòbils, dissenyador de videojocs, dissenyador gràfic, artista tècnic, artista 3D, animador 2D i 3D per a videojocs i continguts digitals, fins a d'altres perfils nous fruit de l'expansió i l'evolució del sector, com ara analista de dades de videojocs, control de qualitat, testeig i balanceig. Així mateix, permet treballar com a consultor en gamificació, una nova tendència que aplica les mecàniques i dinàmiques del joc per potenciar la motivació i la fidelitat del públic en altres sectors com ara l'educació i el màrqueting. Un seguit de perfils molt especialitzats i multidisciplinaris que pretenen cobrir les demandes d'aquest sector líder en l'oci audiovisual i interactiu.
+info:
http://www.terrassa.upc.edu
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada