|
Kim i Helena Vilatarsana (R 5 Copa Turbo), guanyadors / JAS |
El tàndem format per Kim i Helena Vilatarsana (
Renault 5 Copa Turbo) ha aconseguit la victòria en el 43
Ral·li d'Andorra Històric, celebrat aquest cap de setemana, i han anotat per tercera vegada el seu nom en el prestigiós palmarès de la prova andorrana, disputada en carretera tancada al tràfic i exclusivament reservada a la regularitat amb vehicles clàssics.
El ral·li , sobre el qual ha informat recentment TITULARS.CAT amb motiu del nombre d'inscripcions que ha rebut l'esdeveniment (
bloc del 19/08/2014), ha viscut una espectacular igualtat que ha propiciat una inusitada incertesa durant tot el seu desenvolupament, amb pilots alternant-se contínuament en les posicions de cap dels trams. Els finalment 97 cotxes que van prendre la sortida han afrontat un itinerari de regularitat de 110 km distribuïts en 12 trams, 8 de diferents i 2 d'ells nous, als quals se sumaven altres 156 km d'enllaç, un itinerari catalogat com a tècnic i de gran bellesa, ideal per gaudir de la conducció. Un total de 84 equips han aconseguit concloure l'edició d'enguany
del ral·li, que és la tercera reservada només a competir en regularitat sport per a turismes clàssics i GT (Gran Turisme: amb un mínim 30 anys des de la seva fabricació).
|
Iker Reketa i Koldo Cepeda (Volkswagen Golf GTI), segons / JAS |
La prova va arrencar amb una espectacular igualtat, propiciada per les molt baixes puntuacions de la gran part d'equips de punta, la qual cosa va portar al fet que en els vuit primers trams que constava el primer dia, el que marqués la millor puntuació fos sempre un tandem diferent. Els guanyadors de la passada edició, Kim i Helena Vilatarsana, pare i filla (
Renault 5 Copa Turbo), s'imposaven en el primer tram i també eren líders al final de la primera jornada i dels 8 trams de regularitat que constava, amb 3,2 punts sobre Iker Reketa-Koldo Cepeda (
Volkswagen Golf GTI) i 8,9 punts sobre José Manuel López-Sergi Giralt (
Ferrari 308 GTS) i Eduard Poveda-Victòria Carrascosa (
Volkswagen Golf GTI), aquests últims empatats. El segon dia, amb un sol radiant que gradualment va ser eclipsat fins aparèixer la pluja, la cursa es decidia a través de quatre trams. Vilatarsana guanyava el primer i Reketa el segon, però les diferències entre tots dos eren tan petites que tot continuava igual en la provisional. En els dos últims trams, amb algunes parts de l'asfalt mullat, altres dos nous equips afegien el seu nom a la llista d'escratxos: Antoni Tena-Samuel Lucena (
Porsche 911 SC) i Josep Maria Carreras-Estel Soler (
VW Golf GTI), respectivament. Toti Sasplugas, secretari general de l'
Automòbil Club d'Andorra: "Volem agrair a tots els participants la confiança que ens demostren participant en
el nostre ral·li. Aquest és el principal motiu per seguir millorant cada edició. El
Ral·li d'Andorra Històric és una cursa consolidada que va a més i els nostres esforços, i els dels nostres patrocinadors i col·laboradors, van en aquest camí". La competició ha celebrat un elegant colofó en un dinar a l'
Hotel Coma, al final del qual s’han repartit els premis. El 43
Ral·li d'Andorra Històric ha estat organitzat per l'
Automòbil Club d'Andorra amb la col·laboració d'algunes parròquies andorranes, concretament
la d'Ordino,
la de Canillo,
la d'Andorra la Vella i
la de Sant Julià de Lòria; a més, han donat el seu suport
BMW, mitjançant
Pyrénées Motors, concessionari oficial BMW i Mini;
Caldea Inúu; i, pel que fa al cronometratge, la marca
Blunik Racing.
Bernard Vialar i Quentin Taus
(Opel Kadett GT/E), sisens / JAS
|
Enric Blázquez i Guillem Azcurra
(BMW 325i), onzens / JAS
|
+info:
http://www.ralliandorra.com
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada