La cinquena edició de la
Pujada Revival a Sant Feliu de Codines, celebrada diumenge passat, i sobre la qual havia informat anteriorment TITULARS.CAT (
bloc del 24/08/2014) ha estat una festa d'autèntic record de les èpoques en les quals aquesta cursa automobilística se celebrava amb tota la seva esplendor, entre 1959 i 1989, en la seva majoria d'edicions com a prova puntuable per al Campionat d'Espanya de Muntanya. Un total de 60 vehicles han estat presents en el revival de la gran clàssica de la muntanya catalana, en una jornada durant la qual va acompanyar el sol en tot moment. La gran estrella de la reunió va ser la imatge irrepetible que es van emportar tots els aficionats: Joan Fernández, 16 vegades guanyador de la prova, amb el vehicle que va pilotar en una d'aquestes victòries, el
Porsche 904 GTS que el 1964 va protagonitzar una de les pàgines més brillants de la història d'aquesta competició. El campió sabadellenc, Joan Fernández, es troba a Sant Feliu de Codines com a casa, era un assidu en la seva època i ho segueix sent ara, amb 83 anys, prestant-se sempre a cedir la seva prestigiosa imatge en l'esdeveniment històric que organitza des de fa cinc anys
ChronoDriver. En aquest sentit Fernández ha declarat: "Estic emocionat, no puc evitar-ho, Sant Feliu era i és la meva llar, l'afecte amb que se'm tracta és increïble i aquesta vegada compartir pista amb Jordi Gené encara ho ha fet més valuós per a mi. Gràcies Sant Feliu i fins sempre".
També van estar presents altres grans pilots que van marcar història en la cursa, com Fernando Gómez, guanyador l'any 1983 i actual récordman de la pujada; Eugenio Baturone, un altre mite de l'automobilisme que el 1974 va acabar segon després de Fernández; i Manel Juncosa, pilot no menys carismàtic que va batallar diverses vegades pel podi. I altres pilots que també van guanyar en l'apartat de motocicletes, com Josep Pladevall, Alejandro Cerrada o Josep Maria Ferrés, entre d'altres. Joan Anton Flotats i Santi Soldevila van resultar guanyadors de la pujada de regularitat a bord d'un
Alfa Romeo 2000 GTV de 1979, seguint en la classificació Eric Rodríguez-Elisabet Arcarons (
Renault 8 Gordini de 1967), Lluís Coma-Cros (
Porsche 930 de 1979), Xavi Martínez (
VW Golf GTI de 1989) i Manel Juncosa-Ramon Fluvià (Fiat 600 Abarth de 1967). Oriol Vilanova, màxim responsable de l'organització de
ChronoDriver, s'ha mostrat molt content d'"haver pogut dur a terme un cap de setmana irrepetible. El dissabte vam presentar el llibre
La Pujada, amb la història de les 30 edicions de la cursa en els seus anys d'esplendor, i el diumenge vam poder gaudir de la inigualable efemèride que representa tenir a Joan Fernández amb el
Porsche 904 GTS amb el qual va vèncer fa 50 anys. Ens han acompanyat grans mites, hem tingut una participació excel·lent i el nostre esdeveniment ja forma part de la història automobilística catalana, espanyola i europea. Seguirem endavant preparant un campionat de pujades històriques l'any que ve. Ja està tot en marxa de cara a la primera prova, la pujada al Farell, que celebrarem al gener de 2015".
|
D'esquerra a dreta: Josep Vilanova (Gevicar), Carlos Beltrán (Nou Onze Team), Fernando Gómez (pilot, 'recordman' de la pujada), Joan Fernández (16 vegades guanyador), Jordi Gené (pilot), Pere Pladevall (alcalde de Sant Feliu), Oriol Vilanova (ChronoDriver), Eugenio 'Geni' Baturone (pilot), Àlex Mir, Manel Juncosa (pilot) / JAS |
+info:
http://www.chronodriver.com
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada