Així, per exemple, l'Àmbit B30 remarca que aquests pressupostos no contemplen cap partida per al desdoblament de la línia de tren R3 (Hospitalet de Llobregat-Puigcerdà), l'única línia de Rodalies a Catalunya que encara opera amb via única, amb els greus problemes de mobilitat que això suposa. La línia R3 té una demanda anual 5,4 milions d'usuaris (uns 20.000 en dia feiner). L'associació defensa que el desdoblament d'aquesta línia ajudaria a vertebrar el territori i a millorar la capacitat i la transversalitat, ja que permetria incrementar fins a les 6 expedicions/hora que tenen altres línies (actualment disposa de 2 expedicions/hora i sentit). Tampoc no s'ha previst, per exemple, cap dotació específica per a la construcció dels intercanviadors ferroviaris que des de l'associació es consideren imprescindibles i que facilitarien els desplaçaments interns dins el territori B-30 i farien reduir el temps de viatge. Com és el cas de l'intercanviador de Barberà del Vallè,s ja que enllaçaria la línia de rodalies R8 amb l'eix de la R4, el més important de l'àmbit donat que abasta les poblacions de Sabadell, Terrassa, Barberà del Vallès i Cerdanyola. En el cas de la xarxa viària, cal lamentar l'insuficient abordatge de les obres del tram Terrassa-Abrera de l'Orbital B-40 i que perjudica greument al territori, ja que aquesta infraestructura permetria alliberar el trànsit del corredor AP-7/B-30 de manera important, a més de moltes carreteres locals de l'àmbit com la C-243 entre Martorell i Terrassa entre d'altres.
Llibre Groc del Projecte de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2015 / MINHAP
+info: http://www.b30i.cat
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada