Segons l'
Informe Anual 2014 de l'Activitat Turística de la Província de Barcelona, 3.654.645 persones van visitar aquest territori durant el 2013, la qual cosa va suposar un total de 12.194.528 pernoctacions, un 0,1% més que en l'any anterior. Així, aquest
Informe Anual, impulsat pel
Laboratori de Turisme (LABturisme) de la Diputació de Barcelona, recull per tercer any les principals dades quantitatives i qualitatives que configuren la realitat turística de les destinacions de les comarques barcelonines i l'evolució, segons disponibilitat, dels últims sis anys. Els resultats es presenten a nivell de demarcació, de marca turística i, segons disponibilitat, també a escala comarcal.
Aquest document pot descarregar-se lliurement des del
web de la Llibreria de la Diputació de Barcelona.
|
Les pernoctacions van augmentar un 0,1% durant l'any 2013 / DIBA |
L'Informe revela que el 78% de les pernoctacions es van fer en establiments hotelers, els quals van aconseguir augmentar lleugerament l'estada del viatger a la destinació (2,72 dies és l'stada mitjana en hotels), però aquesta estada mitjana es va reduir en les altres dues tipologies d'allotjament (4,30 dies en càmpings i 2,70 dies en turisme rural). Per comarques, el Maresme va ser, un any més, la que va rebre més visitants, amb 1,3 milions, seguida del Baix Llobregat, amb prop d'1 milió. Els turistes que s'han allotjat en hotels provenen majoritàriament d'Europa (gairebé un de cada dos), mentre que els que provenen d'Espanya cauen un 5% el darrer any. Rússia va ser el principal mercat en nombre de pernoctacions a la demarcació de Barcelona (sense comptar el Barcelonès), just per darrera del mercat català, que també cau un 4,7%. Pel que fa a l'oferta d'establiments d'allotjament disponibles a les comarques barcelonines, segons
l'Informe Anual de l'Activitat Turística, aquesta continua creixent ininterrompudament des de l'any 2007, i se situa en 1.213 establiments i 112.215 places. L'hoteleria és la tipologia amb més pes (56,7% de les places), seguida dels càmpings (39,2%) i del turisme rural (4,1%). A nivell territorial, hi ha una forta concentració de l'oferta de les comarques que formen part de la
marca Costa Barcelona (83% del total de places d'allotjament turístic de la demarcació), liderada pel Maresme, amb un total de 51.950 places, prop de la meitat de les places de tota la demarcació.
|
Monestir de Montserrat / ABADIAMONTSERRAT.CAT |
En les comarques d'interior, el pes dels establiments hotelers disminueix a favor dels càmpings i els establiments de turisme rural. Quant al rànquing dels llocs d'interès més visitats de la demarcació de Barcelona, segons aquest estudi,
la Roca Village l'encapçala amb 3,3 milions de visitants, seguit del
Monestir de Montserrat, amb 2,4 milions. Destaca l'increment de visitants del conjunt de
Món Sant Benet, que ha duplicat les seves visites el darrer any.
L'estudi també analitza el volum i tipologia del teixit empresarial vinculat al sector turístic, així com el volum de la seva força de treball. A desembre de 2013, són gairebé 12.000 empreses les vinculades al turisme a la demarcació de Barcelona, sense incloure la comarca del Barcelonès, i poc més de 100.000 treballadors (entre assalariats i autònoms). El subsector de la restauració destaca especialment amb un pes de gairebé el 70% del total d'empreses i el 53% del total de treballadors del règim general.
+info:
http://www.diba.cat/dturisme/labturisme
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada