Segons el RACC, com passa habitualment en introduir tecnologies noves, aquestes s'ofereixen primer en els vehicles de gamma alta, per després, amb el temps, ser incorporades en gammes inferiors. Paradoxalment, és precisament el grup de compradors més joves aquell que es pot sentir més familiaritzat amb aquestes solucions mòbils i el que demana que les funcions a les quals estan habituats en els seus telèfons estiguin ja disponibles en vehicles als quals ells generalment poden accedir, que solen ser els utilitaris. Amb aquestes premisses, l'estudi ha detectat grans variacions en l'operativitat d'aquestes funcions depenent del sistema operatiu utilitzat en el mòbil i el sistema d'"infotainment" del cotxe. Així, el Mini Cooper presentat aquest any no només ofereix un gran nombre d'aplicacions, sinó que aquestes estan integrades i inclouen, per exemple, Facebook i ràdio web en el vehicle. Per contra, en molts altres vehicles els serveis basats en Internet encara no estan disponibles, ni tan sols funciona la reproducció de música a través de Bluetooth. De tot això es desprèn una important recomanació pràctica per als usuaris: per saber si realment aprofitarem totes les funcionalitats que ens ofereixen els fabricants, és imprescindible que provem la connexió del nostre telèfon mòbil amb el cotxe durant la compra d'aquest últim.
El RACC i la Federació Internacional de l'Automòbil (FIA) han elaborat el vídeo 'Accés a les dades i al teu vehicle: el que no saps i està passant' / YOUTUBE-RACC
+info: http://www.racc.cat
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada