Pàgines

diumenge, 1 de març del 2015

L'EcoRallyRACC compleix cinc anys

Després de dos anys com a EcoTourRACC i tres més convocat sota la denominació EcoRallyRACC, aquest esdeveniment complirà, el proper dia 28, un lustre tot consolidant-se vom una de les proves habituals al calendari de 'curses eco': concretament aposta per fomentar l'ús de vehicles que, gràcies a la innovació tecnològica, contribueixen a l'estalvi d'energia, garanteixen una baixa emissió de CO2 i prioritzen la protecció del medi ambient i la sostenibilitat. Aquest ral·li proclama quatre campions atès que hi ha un podi per als equips més regulars, un altre pels més eficaços, sent el guanyador absolut el que combini millor tots dos paràmetres, el qual encapçalarà la classificació general. A més, també hi ha un guanyador a l'apartat de cotxes 100% elèctrics. En ser una de les primeres proves de regularitat de l'any a Europa destinada a cotxes moguts per energies alternatives, això comporta que l'EcoRallyRACC sigui també la cita que inaugura les ECOseries, campionat que, sota la batuta de la Federació Catalana d'Automobilisme, comparteix amb aquest ral·li la mateixa filosofia ecològica i esportiva: Circular i/o competir arribant a reduir el límit de consum, i aconseguir la millor regularitat amb la major eficiència. Tots els equips que desitgin prendre part en aquesta cita 'eco' organitzada pel RACC han d'accedir a www.raccmotorsport.cat per tal de recollir informació i presentar la seva inscripció abans del 24 de març.

L'EcoRallyRACC és una prova que transcorre per Barcelona i el seu extraradi, amb un itinerari que no es revela fins a l'últim moment per evitar tàctiques que puguin beneficiar als equips més experimentats, ja que per participar no s'exigeix una altra condició que disposar d'un vehicle que compleixi els requisits següents: Electrosèries: amb motor elèctric; ECO1: amb motorització híbrida; ECO2: amb motor de gasolina fins a 1.6 que emetin menys de 110 gr. de CO2/km); ECO3: amb motor dièsel fins a 2.2 que emetin menys de 110 gr. de CO2/km); ECO4: altres vehicles ecològics; o ECOdames: equip integrat exclusivament per dones. A més de disposar d'un cotxe que entri reglamentàriament en alguna d'aquestes categories, tot participant haurà de complir unes mitjanes concretes al llarg del recorregut, sempre dins de la normativa actual del trànsit, però realitzant una sèrie de trams de regularitat que, dins de l'itinerari, tindran la sortida i l'arribada clarament assenyalades. Com en les anteriors edicions, el ral·li el conformarà un recorregut d'aproximadament 220 km dividit en dues etapes, de matí i tarda. Tindrà sortida (10.30h) i arribada (18.00h) a l'Arc de Triomf de Barcelona. La primera etapa suposarà uns 115 km dels quals 80 km seran els que recorreran els vehicles elèctrics, tenint en compte que la seva autonomia és un factor selectiu. La segona etapa donarà inici després d'un dinar que reagruparà a tots els participants al Circuit de Barcelona-Catalunya i constarà de 105 km. En aquesta mitja part ja es coneixerà el guanyador de cotxes elèctrics, donant-se els guardons al tancament del dinar. Al Passeig Lluís Companys de Barcelona se situarà el parc tancat i els podis de sortida i d'arribada, així com el repartiment de premis a la resta de concursants (19h), un lloc idoni que donarà oportunitat als ciutadans de viure en directe l'inici i final de tan singular prova.

Imatges de l'edició de l'any passat del ral·li / RACC

+info: http://motorsport.racc.cat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada