La Fundació RACC ha celebrat aquest darrer dilluns al vespre, en un acte al Palauet Albéniz de la ciutat de Barcelona, que fa 20 anys que aquesta fundació treballa per una mobilitat viària més segura, sostenible i assequible; per a la defensa dels drets dels usuaris de la mobilitat, cosa que li ha permès convertir-se en portaveu d'una societat civil sensibilitzada amb aquests temes. Durant l'acte de celebració, l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, va entregar al president del RACC, Sebastià Salvadó, una placa commemorativa en reconeixement a la feina feta en pro de la mobilitat viària sostenible i segura durant aquestes dues dècades. Per tal de commemorar aquest aniversari, la Fundació RACC ha editat les publicacions 20 anys contribuint a millorar la societat, una memòria històrica amb les principals actuacions realitzades al llarg d'aquestes dues dècades, i Avancem cap a una mobilitat millor, que planteja els principals reptes de futur. A més, ha elaborat un vídeo de la història de la Fundació explicada pels seus protagonistes.
Els primers anys de la creació de la Fundació RACC coincideixen en el moment en què es va deixar de parlar de trànsit i transport viari per generalitzar-se el concepte 'mobilitat', que centra l'atenció en les necessitats de tots els usuaris, tant si són conductors, motoristes, usuaris del transport públic com ciclistes. Al llarg d'aquests 20 anys, però, l'abast de les accions de la Fundació RACC s'ha ampliat: el medi ambient i les noves tecnologies han passat a formar part de les seves prioritats, sense oblidar la seguretat viària. Al llarg d'aquests anys, les actuacions de la Fundació RACC s'han estès per tot Catalunya, la resta d'Espanya i també a nivell internacional. La Fundació RACC va jugar un paper molt actiu reivindicant ja des del 1994 la implantació d'un sistema de permís per punts, que no va veure la llum fins l'any 2006. També la Fundació RACC ha jugat un paper clau en temes com la lluita contra la conducció sota els efectes de l'alcohol; la generalització de l'ús de sistemes de retenció infantil; alertar sobre l'accidentalitat del col·lectiu de joves (l'any 2007 morien quatre joves cada dia per accidents de trànsit a tot l'Estat) o el perill de les distraccions al voltant, un risc no percebut per a molts conductors, tot i ser un factor concurrent en molts accidents.
http://www.racc.cat
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada