divendres, 29 de maig del 2015

El RACC presenta un nou estudi comparatiu de sistemes de retenció infantil

El Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) ha presentat un nou estudi valoratiu de 27 sistemes de retenció infantil (SRI), de tots els grups de pes, i on s'inclouen dues cadiretes de la nova normativa 'i-size'. Segons ha informat el propi RACC aquest passat dimarts, els criteris que es tenen en compte per a la puntuació de cadascuna de les cadiretes són: la seguretat, la facilitat d'ús, l'ergonomia, el contingut de substàncies nocives i la neteja/acabat. El resultat final del 2015 posa de relleu que 14 cadiretes van obtenir una puntuació de "bé", quatre es van considerar "satisfactòries" la qual cosa vol dir que, a més d'excedir clarament els requisits legalment establerts, en dissenyar-les, els fabricants van tenir en compte altes criteris avaluats en aquest estudi (facilitat d'ús, ergonomia, substàncies nocives, etc.). Dues van assolir la puntuació d'"acceptable" i set la de "dolenta". L'estudi de 2015 ha aplicat, en general, requisits tècnics més estrictes que en els anys anteriors: per exemple, s'han actualitzat els "dummy" i sensors utilitzats en les proves de xoc, s'han aplicat els nous protocols d'assajos en impacte lateral d'Euro NCAP o s'han actualitzat els criteris d'anàlisi de substàncies nocives segons les normes més recents aplicables a joguines i tèxtils.

Les mostres per a l'estudi van ser adquirides en tendes minoristes o empreses de venda per Internet. Es van analitzar productes dels cinc grups de pes, segons la norma ECE R44. Per tal de garantir un correcte funcionament dels SRI, el RACC recomana tenir en compte els següents aspectes: cal assegurar que les cadires quedin ben fixades en el seient de l'automòbil, així un cop instal·lada, comprovarem la seva estabilitat. Les cadiretes amb ancoratges Isofix són les que permeten una instal·lació més fiable; la posició més segura a l'hora d'instal·lar una cadireta en un automòbil és la central dels seients del darrera, ja que en cas d'accident és la posició que quedaria més protegida de tots els elements rígids de l'habitacle; cada nen/a, en funció del seu pes o edat, necessita un tipus de cadireta, cal consultar l'etiqueta d'homologació, que ha d'incloure l'aprovació segons la norma ECE-R44/04; és important mantenir els infants al màxim temps possible (mínim fins els 2 anys) en el sentit contrari a la marxa, ja que el seu coll és massa tou per tal de flexionar-se en cas d'impacte; comprovar si la cadireta porta unes peces de color vermell o blau per lligar el cinturó (si és així, les vermelles s'utilitzen quan la cadireta es col·loca en el sentit de la marxa; les blaves quan es col·loca en el sentit contrari de la marxa); no asseure un infant en un elevador que no disposi de respatller, ja que aquest proporciona una important protecció en cas d'impacte lateral; per als grups II i III, el cinturó ha de passar per la part exterior de l'espatlla del nen/a, per no provocar lesions al coll. Per aconseguir-ho amb facilitat es pot regular l'alçada de l'ancoratge superior del cinturó. Des de l'any 2000, el RACC ha publicat cada any almenys un estudi comparatiu sobre SRI per a tots els grups de pes.


El RACC assegura que al llarg d’aquest temps els productes han millorat notablement, tot i que els canvis en els requisits per homologar aquests sistemes han estat mínims / RACC

Resultats complets de l'estudi / RACC
+info: http://consellsconduir.racc.cat/ca/comparativa_cadiretes

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada