|
El treball guanyador del primer premi / FUND. SALAS |
La
Fundació Salas ha lliurat divendres passat els
Premis Accés Batxillerat en un acte que s'ha celebrat a l'auditori de
Fira Sabadell i que ha comptat amb la presència de Gemma Piferrer, cap de l'àrea de promoció de l'accessibilitat i de supressió de barreres de la
Generalitat de Catalunya; i de Joan Gumbert, sotsdirector general d'innovació, fomació i orientació d'educació secundària i batxillerat de la
Generalitat de Catalunya: un sistema electrònic de seguretat viària desenvolupat i patentat per dos estudiants de secundària ha estat el guanyador dels
Premis Accés Batxillerat 2015, un guardó que anualment atorga
la Fundació als millors treballs de recerca sobre accessibilitat i discapacitat realitzats pels alumnes d'institut de tot Catalunya. Els autors del treball de recerca, el prototip i la patent del sistema son Irene González Navarro i Víctor Tuxans Pajares, de l'
IES Argentona. El sistema desenvolupat per la Irene i el Víctor està format per diferents sensors i emissors que, convenientment instal·lats a semàfors, encreuaments, bastons i braçalets, produeixen una vibració quan l'usuari s'apropa a un pas potencialment perillós. A més, a través de diferents patrons de vibració, el sistema informa de la conveniència o no de travessar el carrer. Durant l'acte, els alumnes guanyadors han presentat una ampliació del treball, basat en el mateix sistema, i que permet identificar qualsevol producte amb un marcatge RFID. D'aquesta manera, apropant un petit dispositiu a qualsevol producte amb una etiqueta específica que ja incorporen, per exemple, els refrescos de cola, les persones amb discapacitat visual poden escoltar-ne el nom, la composició i la data de caducitat.
|
El treball guanyador del segon premi / FUND. SALAS |
El jurat de la
Fundació Salas ha atorgat el segon premi a una taula de surf adaptada per a persones amb lesions medul·lars: la seva creadora, Laura Gasulla Galindo, de l'
IES Puigcerver de Reus, ha construït personalment un prototip totalment operatiu de la taula després d'un profund estudi de les discapacitats relacionades amb la medul·la espinal, la seva fisiologia i la seves implicacions en la pràctica del surf. El tercer premi ha estat per a 'El so de la dansa', de Cristina Terraza Rovira de l'
IES Jaume Balmes de Barcelona: un treball que explora les implicacions terapèutiques de l'ensenyament del claqué als infants amb discapacitat visual a través d'un anàlisi de les experiències dutes a terme per l'
ONCE. En aquesta novena edició
dels Premis s'han presentat a la convocatòria un total de 41 treballs de recerca elaborats per alumnes de diversos centres educatius de Catalunya. El jurat, format per representants del
Departament d'Ensenyament de la Generalitat, de l'
Institut de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona i de diferents associacions relacionades amb la discapacitat, han escollit treballs que "destaquen pel seu rigor metodològic, la sensibilitat cap al tema tractat, el grau de reflexió, l'originalitat i la innovació". A banda dels tres projectes guanyadors, han hagut tres finalistes que han estat els treballs titulats respectivament 'El moviment Eres Válido', 'Propostes de millora per a l'arbitratge i l'entrenament per a tiradors amb discapacitat auditiva' i 'Domòtica per a persones discapacitades'. Els tres treballs guanyadors han rebut en total un premi de 3.000 euros a repartir de la següent manera: 1.500 eruos per al primer premi, 1.000 euros per al segon i 500 euros per al tercer, quantitat que queda repartida entre l'autor/a o autors/res (50%), el tutor/a (30%) i el centre (20%). A més, als guanyandors se'ls ha fet entrega d'un trofeu dissenyat per Pau Bernis i produït pel taller ocupacional Ariadna, una associació de pares i tutors de persones amb discapacitat intel·lectual. La
Fundació Salas, que presideix Pere Esteve, és una entitat sense ànim de lucre que treballa per a millorar l'autonomia de les persones a través de l'accessibilitat dels habitatges i del seu entorn. Les seves principals línies d'actuació són la formació, la sensibilització, l'adaptació funcional de l'habitatge, l'assessorament, la certificació i la realització de plans d'accessibilitat.
|
Acte de lliurament dels Premis Batxillerat 2015 / FUNDACIÓ SALAS |
+info:
http://www.fundaciosalas.org
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada