La posada en marxa d'aquesta plataforma experimental forma part d'una doble estratègia del sistema universitari de Catalunya per donar resposta a la demanda internacional de formació en educació superior que s'espera en els pròxims cinc anys, tant a nivell inicial com permanent. Per tant, l'aposta pels MOOCs s'emmarca dins de "la internacionalització dels estudis de les universitats catalanes, com de l'accessibilitat de la formació continuada per fer-la arribar al conjunt de la població", ha subratllat Jofre i també ha recordat que "les universitats i els centres de recerca de Catalunya d'un nivell d'excel·lència que els situen com a receptors potencials d'una part important d'aquesta nova demanda", que provindrà dels països desenvolupats i, especialment, dels anomenats emergents. En l'àmbit dels MOOCs, i paral·lelament a l'oferta recollida a la plataforma UCATx, les universitats catalanes també participen en tres plataformes internacionals: la consolidada Coursera, l'experimental Canvas i l'enfocada al mercat llatinoamericà Miriada X. L'objectiu per al curs 2016-2017 és que el sistema universitari de Catalunya ofereixi 50 cursos amb la inscripció de 500.000 estudiants, la meitat dels qual a través d'UCATx i el 50% restant a través de les plataformes internacionals. De cara al curs 2019-2020 es preveu "la internacionalització definitiva d'UCATx i haver doblat els cursos fins als 100 i aconseguir duplicar el nombre d'estudiants fins als 2 milions d'inscrits", ha explicat Jofre. A més, tal com auguren les tendències internacionals, esperen fer ofertes conjuntes de MOOCs amb universitats estrangeres.
Captura de pantalla del portal ucatx.cat / GENCAT.CAT |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada