L'app Adictik registra 15.000 usuaris des que es posà en marxa el juny passat
Des del passat mes de juny és accessible una aplició per a dispositius mòbils que permet als usuaris que s'hi regitren crear anuncis propis de les seves marques favorites: aquesta app, que ja registra com a mínim fins a 15.000 usuaris, es diu Adictik i està desenvolupada per l'empresa del mateix nom que han impulsat, des de Barcelona, Kilian Sevilla, el CEO d'aquesta start-up, i Laura Santolaria, CBO de l'empresa i blogger de moda al web www.theguestgirl.com. Adictik, de moment disponible només per a dispositius d'Apple, permet pujar imatges, afegir el logotip o 'claim' d'una marca, i compartir-ho; així doncs, també funciona com una xarxa social pensada des del consumidor per a les marques i no a la inversa. Ja s'han creat més de 9.000 anuncis amb aquesta app, tot fent que, segons els responsables d'Adictik, nombrosos directors de màrqueting, community managers, agències i diverses marques de rang internacional s’hagin interessat per aquesta aplicació. L'app permet escollir entre 5.000 opcions diferents de logos i 'claims' de cada marca per tal de crear una imatge completament personalitzada. Des d'Adictik es considera que els continguts creats pels seus usuaris no només són valorats per la seva espotaneïtat, enginy i gran sentit estètic sinó que també desvetllen a les marques en quines situacions de la vida quotidiana es vinculen amb elles i, per tant, les connotacions i situacions associades a elles. Els responsables de l'aplicació asseguren, a més, que "indiscutiblement, aquests anuncis resulten en molts casos millors que els creats per les pròpies marques. Tenen una càrrega emocional enorme que provoca al receptor un sentiment d'identificació i complicitat molt més gran del que succeeix amb la publicitat convencional."
A més de la part creativa, Adictik també ofereix un rànquing de cada marca: qui més 'shakas' (equivalents als 'likes') aconsegueixi per cada anunci creat lidera el rànquing de la seva marca favorita. Aquesta xarxa social està plantejada, doncs, com un joc de creativitat amb un important component de competició i de reconeixement. Segons dades de l'empresa, els usuaris de la seva aplicació hi dediquen un temps mitjà de més de 8 minuts; és a dir, més 8 minuts veient publicitat, cosa que valoren com "el somni de qualsevol empresa de mitjans." La finalitat d'Adictik és la d'esdevenir la major agència de pubicitat que no requereix de publicistes. Per a la posada en marxa d'aquest projecte, Adictik va participar en el programa de l'acceleradora Conector Startup Accelerator, de Barcelona; i en la conceptualizació i desenvolupament inicial del projecte hi apareixen noms com el fundador d'Idodi Venture Capital, Marc Vidal; els impulsors de l'agència de publicitat Aftershare.tv, Marc Ros i Risto Mejide; el i 'business angel' i director de Nauta Capital, Oriol Juncosa. A partir d'aquí l'empresa ha comptat amb un reduït equip de joves professionals que han fet possible el naixement del projecte i ara les necessitats de la marca se centren a seguir creixent tant en recursos humans com econòmics per tal progressar en el context de les apps aplicades a marques, el qual es troba, segons conclouen els responsables d'Adictik, en ple creixement perquè satisfà les necessitats del mercat actual en l’àmbit del màrqueting digital de les marques.
Vídeo sobre el funcionament de l'app / ADICTIK; YOUTUBE
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada