Pàgines

dijous, 31 de desembre del 2015

L'ARC destina 812.296 euros a la prevenció i millora en la gestió de residus industrials

L'Agència de Residus de Catalunya (ARC) ha atorgat un total de 812.296 euros, segons ha comunicat ahir la pròpia Agència, en matèria d'ajuts a les empreses en el marc de la convocatòria de subvencions per a l'execució de projectes de prevenció de residus, d'ecodisseny i de valorització interna de residus industrials. S'han aprovat 15 sol·licituds presentades per diferents empreses catalanes, que comportaran el desenvolupament d'iniciatives en el marc de la millora de la gestió dels residus industrials.

En concret, els objectius d'aquests projectes seran: 9 es destinaran a la prevenció de residus industrials, amb un import d'ajut atorgat de 505.988.80 euros; 2 estan relacionats amb l'ecodisseny, la  millora dels productes i facilitar la incorporació d'estratègies d'ecodisseny que comportin una prevenció de residus en el seu cicle de vida global, tenen un import atorgat de 21.625,25 euros; 4 s'adrecen a la millora de la valorització interna dels residus industrials generats en el mateix procés productiu, per aquest concepte s'atorguen 284.682 euros. El pressupost consignat per aquesta convocatòria d'ajuts prové del fons de gestió del cànon de residus industrials, implantat l'any passat. Aquest és un impost ecològic que incentiva un comportament més respectuós amb el medi ambient i impulsa mesures de minimització i de valorització material dels residus. Aquest cànon és un instrument econòmic que contribueix al finançament del cost que comporta la implantació de la gestió sostenible dels residus industrials.

Un vídeo publicat el 2013 amb motiu dels 20 anys de gestió de residus a Catalunya / ARC; YOUTUBE

+info. http://residus.gencat.cat

dimecres, 30 de desembre del 2015

La venda de paperetes per a la panera solidària d'Atendis recapta 12.800 euros

La xifra supera la de l'any passat, quan es van aconseguir 9.500 euros, i encoratja l'entitat a seguir amb la iniciativa


El sorteig de la panera solidària de la Fundació privada Atendis/APDP, s'ha dut a terme abans-d'ahir, resultant número guanyador el 474, venut al comerç sabadellenc Uniformes-Pro Elezos: la Fundació ha venut 5.120 paperetes, superant el número de les que es van vendre l'any passat, que van ser 3.800 tal i com va informar TITULARS.CAT (bloc de l'01/01/2015), de manera que la recaptació econòmica final també ha estat superior a la de l'any anterior, que va ser de 9.500 euros, arribant aquesta vegada als 12.800 euros. Els regals que inclou la panera s'han reunit en aquesta ocasió amb la col·laboració de més de 90 comerços col·laboradors, tal i com també va informar recentment TITULARS.CAT (bloc del 18/12/2015). A banda, també hi han col·laborant (i de manera molt rellevant) familiars, professionals i particulars.

La recaptació econòmica d'aquesta iniciativa permetrà als usuaris dels diferents centres que té Atendis el fet de poder realitzar un major nombre d'activitats i comprar equipament que millori la seva qualitat de vida. D'aquesta manera i havent arribat al quart any consecutiu de la iniciativa 'Més que una panera-La panera solidària d'Atendis', des de l'organització es mostren encoratjats a seguir amb la iniciativa de cara a l'any vinent. La família López, qui havia comprat el número afortunat, va rebre ahir al migdia la panera, de la qual va fer entrega la presidenta d'Atendis, la Dra. Joaquima Júdez, acompanyada del president de Sabadell Comerç Centre, Josep M. Porta. L'acte d'entrega es va fer a l'establiment comercial sabadellenc de roba masculina Xeviot, on la panera ha estat exposada des del passat 20 de novembre.

D'esquerra a dreta: Josep M. Porta, la Dra. Joaquima Júdez i membres de la família López / ATENDIS
+info: http://www.atendis.cat

dimarts, 29 de desembre del 2015

L'ATM rebaixa el preu per als abonaments de les zones 2 a 6 i congela el de la resta de títols

El Consell d'Administració de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), presidit pel conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Santi Vila, va donar llum verda el passat 23 de desembre a les noves tarifes dels títols de transport públic per a l'any 2016, que entraran en vigor el proper 1 de gener. Segons ha quedat aprovat, doncs, cap títol de transport incrementa el seu preu; de fet, es rebaixen els abonaments de la T-Mes, la T-Trimestre i la T-Jove de 2 a 6 zones i s'amplia fins als 14 anys inclosos la cobertura gratuïta de la T-12. Les tarifes dels títols propis de Rodalies de Catalunya també quedaran congelades. També s'ha aprovat que els usuaris intensius del sistema de transport i els usuaris amb títols socials no hauran d'abonar cap recàrrec per viatjar fins a l'Aeroport de Barcelona, per la qual cosa podran utilitzar la T-50/30, la T-Mes, la T-Jove, la T-Trimestre, la Targeta Rosa o la targeta T-4 sense cap canvi de preu en el títol, ni necessitat d'adquirir el bitllet suplementari. Per la seva banda, els turistes i usuaris poc intensius del sistema de transport disposaran d'un 'bitllet senzill aeroport' de Metro, no integrat, que incorpora un recàrrec en el preu per aquest servei. El preu d'aquest bitllet serà de 4,50 euros, que es distribueix en dos conceptes: el preu del bitllet senzill normal de 2,15 euros més un recàrrec de l'Aeroport de 2,35 euros. Els treballadors de l'Aeroport no hauran d'abonar aquest recàrrec.

Segons expliquen fonts de l'ATM, les mesures tarifàries per a l'any 2016 adoptades pel Consell d'Administració són possibles gràcies a l'increment de viatgers que està experimentant des de mitjans de 2013 el sistema de transport públic (amb una previsió de tancar l'any 2015 amb 936,5 milions de viatges) i perquè Generalitat, Ajuntament de Barcelona i Àrea Metropolitana de Barcelona han acordat incrementar les seves aportacions al sistema tarifari integrat en un total de 7,95 milions d'euros l'any vinent, addicionals a l'increment d'aportacions establertes en el Pla Marc de finançament 2014-2031. Segons les mateixes fonts, el 2015 es consolida la recuperació de la demanda que es va iniciar durant el 2013. Així, fins aquest mes de novembre, el nombre de viatges a l'àmbit de l'ATM ha crescut un 2,5% fins assolir 861,3 milions, el que representa gairebé 21 milions de viatges més que en el mateix període de l'any passat. Amb dades de tancament del mes de novembre creixen els usuaris a tots els operadors, destacant en valors absoluts l'increment de metro (9,2 milions de viatges), i en valors relatius el dels autobusos interurbans (4,2%) i metropolitans (3,8%).

Es rebaixen els abonaments de la T-Mes, la T-Trimestre i la T-Jove de 2 a 6 zones i s'amplia fins als 14 anys inclosos la cobertura gratuïta de la T-12 / ATM

Cap dels altres títols de transport incrementa el seu preu respecte de l'any anterior / ATM

Les tarifes dels títols propis de Rodalies de Catalunya també quedaran congelades / ATM

Enguany es consolida la recuperació de la demanda que es va iniciar durant el 2013 / ATM
+info: http://www.atm.cat

dilluns, 28 de desembre del 2015

Lluís Costa Gil, de la pastisseria Vallflorida, presenta 25 varietats artesanes de torrons

Els ingredients d'una de les novetats més destacades són els seus famosos croissants de mantega i una barreja de diferents xocolates


El pastisser Lluís Costa Gil, de la pastisseria Vallflorida Xocolaters i guanyador del concurs estatal Millor Croissant Artesà 2015, ha continuat innovant de cara a aquestes festes, ara centrant-se en els torrons. Així, aquest Nadal ha presentat fins a 25 varietats amb les millors xocolates, elaboracions totalment artesanals i amb novetats com el torró de croissant: els ingredients són els seus reconeguts croissants de mantega (deshidradats i liofilitzats) i una barreja de diferents xocolates; pel que fa a la forma, no és la d'un torró convencional sinó la de la famosa peça de brioixeria d'origen francès.

A la seva pastisseria artesanal, de Sant Esteve de Palautordera (Vallès Oriental), també es presenten altres novetats, com el torró de nibs de cacau (puntes de cacau pur) amb praliné d'avellana, el de poma confitada amb set espècies o el de cigaló. I continuen triomfant sabors innovadors creats els darrers anys com el torró de ratafia artesana del Montseny i nous semi torrades, el de 'mojito' (amb trufat de xocolata blanca, rom, llima i un toc de menta fresca), el de gintonic o el de xocolata blanca amb taronja semi confitada i un toc de Cointreau. El torró estrella de Vallflorida, però, continua sent el Toscano: tradicional postre de mel i ametlles amb base de xocolata negra 70% cacau. Els torrons de Vallflorida s'adapten als nous temps, amb formats més petits en forma de barreta rectangular o de mig cilindre per facilitar que tothom pugui tastar diferents sabors. Lluís Costa Gil (1987), format a l'Escola de Pastisseria de Barcelona i al costat de grans noms com Carles Mampel, de Pastisseries Bubó, o el mestre xocolater Lluís Morera, de Chocolates Brescó (originari de Benabarre), és el responsable de les noves propostes de Vallflorida. Amb 29 anys, suma una llarga experiencia com a docent i col·labora amb grans noms com Albert Adrià, del bar Tickets, a Barcelona. Alhora, Costa s'ocupa també de la divulgació de la pastisseria artesanal i comparteix les seves receptes creatives entre professionals i amateurs.

Recepta del torró de poma confitada i espècies / VALLFLORIDA; YOUTUBE

+info: http://www.vallflorida.com

diumenge, 27 de desembre del 2015

Formalitzat l'acord pel qual es durà a terme la fabricació d'una escúter elèctrica catalana

La Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona i les empreses catalanes del sector de la moto Volta Motor Company, Scutum Logistic, Torrot Electric Europa i Rieju, han signat aquest passat dimecres al matí, a les dependències del Departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat, el conveni per a l'impuls del Consorci Industrial de Moto Elèctrica Catalana. Aquesta agrupació empresarial dels quatre fabricants de moto catalans neix amb l'objectiu de dissenyar i produir conjuntament una nova motocicleta urbana i elèctrica, tipus escúter, posicionada en un segment de mercat de gran demanda i amb perspectives de creixement. La Generalitat va presentar abans de l'estiu un avantprojecte a les empreses, proveïdors i agents del sector que dibuixava les línies principals d'aquest consorci i posava de manifest la viabilitat d'aquest projecte industrial, fruit del lideratge privat i la cooperació empresarial; en relació a aquesta iniciativa, que es porta posant en marxa, doncs, des de fa mesos ja va informar TITULARS.CAT l'agost passat (bloc del 03/08/2015).

Es tracta d'una de les actuacions destacades de l'estratègia industrial desenvolupada pel Govern català, que coneixedor de les iniciatives empresarials actuals en aquest àmbit, té per objectiu unir les potencialitats dels agents de la cadena de valor d'aquest sector i contribuir al seu enfortiment i competitivitat. Segons el conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, "estem davant d'un repte i d'una oportunitat de país: amb l'experiència, la innovació tecnològica i la voluntat de guanyar dimensió. Estem en condicions d'obrir una nova etapa". Les quatre empreses han coincidit en destacar que Catalunya "té la tradició industrial en el sector de la motocicleta i, sobretot, el mercat, fet que ha de permetre tornar a liderar aquest sector", amb un projecte "capdavanter a Europa". També han apuntat la "bona relació entre les empreses, amb una mentalitat oberta" i el suport de l'Administració pública. Aquest consorci privat contempla la creació d'una nova companyia i una marca sota la qual es comercialitzarà la motocicleta. Es preveu la creació de 30 nous llocs de treball entre directius, enginyers, mecànics, operaris i administratius amb l'objectiu d'arribar a produir un mínim de 10.000 escúters l'any i iniciar la comercialització del vehicle el 2017. La motocicleta tindrà una potència similar a la d'un escúter de 125 cc i comptarà amb dues motoritzacions possibles, llantes de 16 polzades, òptiques tipus LED, seient per guardar el casc, i tindrà un preu de venda al públic d'uns 4.000 euros, inclosa la bateria.

El conseller Felip Puig i la regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Mercedes Vidal (a la taula, tercer i quarta respectivament d'esquerra a dreta) acompanyats de representants de les empreses signants durant la formalització de l'acord i presentació del projecte que s'impulsa / GENCAT.CAT
+info: http://www.gencat.cat/empresaiocupacio

dissabte, 26 de desembre del 2015

Codorníu i el xef Paco Pérez s'alien per tal d'innovar en el sector del cava

La marca Codorníu, dedicada al sector cava i segons ha comunicat el passat dia 14, ha escollit un dels xefs més innovadors del país, Paco Pérez, per tal de fer un pas més en l'evolució dels seus caves: el cuiner, amb cinc estrelles Michelin, col·laborarà durant dos anys amb els enòlegs de la marca en un projecte d'I+D que té com a objectiu revolucionar el món del cava aplicant-hi l'esperit creatiu i innovador present a l'alta cuina del nostres país. La maquinària creativa dels equips de Paco Pérez i de Bruno Colomer, el cap d'enologia de Codorníu, s'uniran en diverses sessions de treball. L'aliança de Codorníu amb el xef també es visualitzarà en actes promocionals de la marca i dels seus nous productes. I també es notarà a Miramar, el restaurant de Paco Pérez a Llançà, reconegut amb dues estrelles Michelin. Allà, el xef crearà un menú especial on els caves de Codorníu seran l'eix inspirador de la proposta gastronòmica.

Paco Pérez i Bruno Colomer treballaran junts  a la cuina, al celler i a les vinyes. Però el seu principal "banc de proves" serà el Celler Jaume, el racó més antic de la casa Codorníu, on van sorgir les primeres ampolles de cava de la història i, alhora, on actualment s'experimenta amb el més nou. Es tracta del centre d'investigació de l'equip d'enologia de Codorníu. Actualment, acull més de 10 projectes d'investigació, tots amb l'objectiu final de millorar la qualitat del cava i seguir buscant l'excel·lència per al consumidor. Durant les primeres jornades, que s'iniciaran a principis de 2016, els dos equips analitzaran procedències, processos d'elaboració, tècniques pròpies de l'enologia i la gastronomia, incloent una anàlisi sensorial de tots els caves de la casa Codorníu. Un cop realitzat aquest exhaustiu treball, es començaran a gestionar els projectes, que possiblement veuran la llum a partir de l'any 2017.  Els resultats de la seva  recerca han de servir per acostar el món del cava al món gastronòmic a nivells encara per explorar i per descobrir sinèrgies que apropin encara mes l'univers Codorníu al consumidor. Paco Pérez, un dels màxims exponents de la cuina d'avantguarda i, des d'ara, xef creatiu de Codorníu, creu que col·laborar amb el celler "és un privilegi i una oportunitat d'experimentar i crear nous projectes enològics que sedueixin encara més els amants de la bona cuina i del cava". Per a Bruno Colomer, "treballar amb Paco Pérez a quatre mans és una nova aposta per la innovació i l'avantguarda. A Codorníu no entenem el cava sense gastronomia, i estem emocionats de comptar amb l'experiència d'un dels millors xefs del país per seguir innovant en aquest terreny".

El xef Paco Pérez i el cap d'enologia de Codorníu, Bruno Colomer / CODORNÍU
+info: http://www.codorniu.com

divendres, 25 de desembre del 2015

El consistori de Palau-solità i Plegamans destina uns 13.000 euros al Pati Lúdic de Nadal

Com en els darrers anys, l'activitat preveu atreure entre 4.000 i 5.000 visites al llarg dels tres dies que durarà


El Pati Lúdic de Nadal, que organitza cada any l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans, obre les seves portes el proper dilluns, 28 de desembre, i fins al dimecres 30: El pressupost que hi dedica l'Ajuntament és d'uns 13.000 euros i s'espera que atregui entre 4.000 i 5.000 visites al llarg dels tres dies, com en els darrers anys. L'activitat ocuparà les dues naus del Pavelló Municipal d'Esports Maria Víctor i romandrà obert fins dimecres, els tres dies en horari de 10.30h a 13.30h i de 17.00 a 20.00h. L'entrada és gratuïta. Dues propostes destaquen especialment, segons fonts del propi Ajuntament, com a novetats d'aquest Pati Lúdic: d'una banda, l'espectacle de titelles 'Contes de gel, de l'Àrtic a l'Antàrtida' que oferirà Teia Moner el dimecres 30 a les 18.00h: l'actriu i titellaire palauenca proposa un viatge ple de màgia a les regions més fredes del planeta amb uns personatges que depenen del glaç per sobreviure; d'altra banda, les persones que visitin el Pati Lúdic durant el matí del dimarts 29 podran recórrer un circuit de sensibilització envers les discapacitats: és una activitat que du a terme Creu Roja per conscienciar sobre les sensacions i les dificultats quotidianes de les persones que conviuen amb una discapacitat.

Miquel Rovira, regidor d'Esports de l'Ajuntament, considera que el Pati Lúdic "és un servei per a la ciutadania perquè ofereix activitats enriquidores a infants, joves i famílies durant aquestes vacances". I és que l'oferta d'oci, esport i cultura del Pati Lúdic és ben variada. Una de les naus estarà més enfocada a un públic adolescent i jove; l'altra, a nens i nenes. Entre altres atractius, hi haurà inflables, tallers, circuits, jocs simbòlics i educatius, esports com el futbol, tennis taula, tir amb arc, Scalextric o un rocòdrom, que és una de les novetats d'enguany. Tot plegat, amb servei de guarda-roba i un espai familiar on els infants poden deixar-hi els adults i jugar sense haver d'estar-ne pendents. Des de l'Ajuntament, i a través del regidor Rovira, s'anima a la ciutadania "a gaudir del Pati Lúdic i s'agraeix el voluntariat que col·labora en l'organització d'aquest esdeveniment, com el Casal de la Gent Gran, que es fa càrrec del guarda-roba, el grup de gimnàstica Activa't +60, que ajudarà a controlar que no se superi l'aforament permès i altres tasques, i a un grup d'estudiants de l'Institut Ramon Casas, que s'encarrega del taller de maquillatge".

Teia Moner oferirà l'espectacle de titelles 'Contes de gel, de l'Àrtic a l'Antàrtida' / TEIA MONER
+info: http://www.palauplegamans.cat

dijous, 24 de desembre del 2015

El CRAG rep per primera vegada la distinció de Centre d'Excel·lència 'Severo Ochoa'

El Centre de Recerca en Agrigenòmica (CRAG) ha aconseguit per primera vegada el reconeixement com a Centre d'Excel·lència 'Severo Ochoa', segons ja es va avançar mitjançant un comunicat des del propi centre el passat 28 d'octubre, quan dos dies abans s'havia formalitzat la proposta de concessió provisional d'aquesta distinció. El reconeixement s'ha confirmat del tot divendres passat en publicar-se la resolució definitiva. El CRAG està ubicat al campus de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i és un consorci format per l'Institut de Recera i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA), la pròpia UAB, la Universitat de Barcelona (UB) i el Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC).

Visita al CRAG per part d'alumnes de l'IES Pere Calders,
institut de secundària ubicat també al campus de la UAB / CRAG
Per al CRAG aquesta distinció, que concedeix la Secretaria d'Estat d'Investigació, Desenvolupament i Innovació del Ministeri d'Economia i Competitivitat, suposarà rebre un total de 4 milions d'euros en els propers 4 anys i és el resultat d'una rigorosa avaluació basada en una sèrie de requisits de qualitat i nivell d'excel·lència científica de les investigacions que s'hi realitzen. Els centres 'Severo Ochoa' destaquen tant per la notorietat internacional de les contribucions científiques que realitzen, com per la seva capacitat innovadora i la seva intensa relació amb el sector empresarial i són, a més, centres de referència a nivell mundial capaços d'atraure talent internacional. Juntament amb el CRAG, els altres dos centres distingits per primera vegada són el Basque Center on Cognition, Brain and Language, i l'Institut de Ciència de Materials de Barcelona, del CSIC.

+info: http://www.cragenomica.es

dimecres, 23 de desembre del 2015

L'Ajuntament de Cerdanyola del Vallès posa en marxa un web de transparència municipal

El consistori de Cerdanyola del Vallès, segons es va informar ahir mitjançant comunicat del propi Ajuntament, ha posat en marxa un portal de transparència municipal, a través del qual la ciutadania tindrà accés a tota la informació pública del govern de la localitat. El nou portal web, que s'anomena Cerdanyola Transparència, respon precisament, segons es destaca des del propi Ajuntament, a un dels compromisos essencials d'aquest govern: facilitar l'accés a la informació, rendir comptes amb la ciutadania i complir amb la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

Al portal de transparència, en un inici, la ciutadania podrà informar-se de com es gestionen els diners públics (pressupost, liquidacions, contractes, convenis, etc.) i també conèixer com s'articula i organitza l'Ajuntament i els seus responsables (govern, ple, comissions, consells, juntes de govern, etc.). L'objectiu del govern municipal és complir amb tots els indicadors establerts per entitats de referència internacional en matèria de transparència. Les dades que incorpora i incorporarà cada apartat seran objecte d'actualització periòdica. S'incorporaran nous àmbits i més dades a mesura que estiguin disponibles. El govern municipal vol que el portal de transparència sigui una potent eina de relació amb la ciutadania i que aquesta col·labori per tal de millorar-lo dia a dia.

Captura de pantalla del web de transparència posat en marxa per l'Ajuntament de Cerdanyola del Vallès / AJ. CERDANYOLA DEL VALLÈS
+info: http://www.cerdanyola.cat/transparencia

dimarts, 22 de desembre del 2015

El consultori d'Adolescents.cat rep 4.749 consultes al llarg de l'any 2015

Els responsables d'aquest web presenten el llibre El consultori, tot el que no t'atreveixes a preguntar als pares


Assistents a la presentació del llibre / GENCAT.CAT
El consultori sobre alimentació, sexualitat i psicologia adreçat a adolescents i que des del 2013 impulsen conjuntament Adolescents.cat i la Direcció general de Joventut del Departament de Benestar Social i Família, ha rebut aquest any un total de 4.749 consultes. Un recull de totes aquestes qüestions es pot trobar al llibre El consultori, tot el que no t'atreveixes a preguntar als pares, que divendres passat han presentat, a Barcelona, a La Casa del Llibre de Rambla Catalunya, els responsables del portal Adolescents.cat: Ernest Codina, Roger Carandell i Núria Codina, acompanyats del director general de Joventut, Toni Reig, i de tres actors de la sèrie televisiva Merlí, concretament, Candela Antón, Marcos Franz i Pau Poch: tots plegats han compartit amb el públic assistent alguns dels dubtes més habituals durant l'adolescència. El llibre El consultori, tot el que no t'atreveixes a preguntar als pares, editat per l'editorial La Galera, no s'adreça només als joves i adolescents. També és un manual per a pares i mares, familiars o mestres que interaccionen amb els joves dia a dia. Per tal d'afavorir la consulta s'hi inclou un índex temàtic per a poder trobar de manera ràpida les respostes als dubtes plantejats pels adolescents.

El consultori, tot el que no t'atreveixes a
preguntar als pares
/ GENCAT.CAT
El portal Adolescents.cat rep gairebé 2 milions de visites al mes que corresponen a més de 500.000 usuaris únics, i quasi 9 milions de pàgines vistes al mes, segons dades de Google Analytics. Així mateix, aquest espai digital és el tercer mitjà amb més pàgines vistes de Catalunya, segons l'OJD. El consultori compta amb l'assessorament de personal expert d'entitats referents en el món dels joves com InterPersonal (especialitzada en psicologia, benestar i salut), l'Institut d'Estudis de la Sexualitat de la Parella, l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia i la Fundació Imatge i Autoestima. Els experts d'aquestes associacions són els responsables d'elaborar les respostes pedagògiques i rigoroses a les qüestions plantejades per joves i adolescents. Normalment, es tracta de preguntes vinculades a l'afectivitat, a l'autoestima i la imatge d'un mateix, a la sexualitat o bé a la salut i l'alimentació, que es plantegen molts joves però que no s'atreveixen a preguntar o a compartir obertament. El consultori també inclou fins a 160 articles didàctics que donen respostes més completes i detallades i tenen en compte la idiosincràsia dels adolescents. Aquests articles han tingut 1,1 milions de visites també al llarg de l'any. Així mateix, el consultori té un espai setmanal als canals adherits a la Xarxa Audiovisual Local (XAL), per tal que els continguts també arribin a pares, mares i altres professionals que tractin amb aquestes temàtiques.

+info: http://gencat.cat/joventut

dilluns, 21 de desembre del 2015

El Congrés dels Diputats queda fragmentat però a la cambra alta el PP manté la majoria absoluta

  • La irrupció de Podem i de Ciutadans erosiona el bipartidisme al Parlament espanyol
  • Les negociacions es fan necessàries per tal de formar Govern i no anar a nous comicis

  • Les eleccions generals d'ahir han donat com a resultat un ja previst escenari fragmentat al Congrés dels Diputats però, en canvi, una majoria absoluta al Senat per part de l'actual partit al Govern, el PP, que ocuparà 124 dels 208 escons de la cambra alta: una majoria absoluta que ja ha tingut en els darrers quatre anys en aquesta cambra però amb 12 representants més. Són quatre les formacions destacades al nou Congrés, fet que consolida una erosió del bipartidisme, com ja es va començar a percebre a les passades eleccions municipals: el PP, que guanya les eleccions però es queda amb 123 escons, perdent, doncs, la majoria absoluta de la qual ha gaudit a la passada legislatura; el PSOE, que queda en segon lloc amb 90 escons, obtenint els seus pitjors resultats en uns comicis generals; Podem, que entra per primer cop i ho fa amb 69 escons (entre els 42 pròpiament de Podem, els 12 obtinguts per En Comú Podem, els 9 de Podem-Compromís i els 6 de Podemos-En Marea-ANOVA-EU); i Ciutadans, que també entra per primer cop i ho fa amb 40 escons. La nova configuració dels 350 escons de la cambra baixa que queda després del 20D fa del tot necessàries a partir d'ara les negociacions entre formacions per tal, primer de tot, de formar Govern, cosa que si no es fa podria ben bé abocar a unes noves eleccions.

    La participació ha sigut del 73,20% (68,94% a les eleccions del 2011), s'han comptabilitzat un total de 226.994 vots nuls (0,90% del total) i 187.766 en blanc (0,75% del total). El PP ha obtingut un suport de 7.215.530 vots (28,72%); PSOE, 5.530.693 (22,01%); Podem (comptant-hi la marca principal i la resta de candidatures afins), 5.189.333 (20,66%); i Ciutadans, 3.500.446 (13,93%). Pel que fa a la resta de formacions que han obtingut representació al Congrés: ERC, obté 9 escons, amb 599.289 vots (2,39%), sent els millors resultats que assoleix en unes generals de la present etapa democràtica; Democràcia i Llibertat, la nova marca de Convergència Democràtica de Catalunya, obté 8 escons, amb 565.501 vots (2,25%); el PNV, n'obté 6, amb 301.585 vots (1,20%); Izquierda Unida torna a mínims històrics de representació, quedant-se amb 2 diputats, amb 923.105 vots (3,67%); i Coalición Canaria, es queda amb 1 diputat, havent obtingut 81.750 vots (0,33%). Entre els que es queden fora de l'arc parlamentari destaquen UPyD, BNG i Unió Democràtica de Catalunya, aquesta última obtenint encara pitjors resultats que a les passades eleccions catalanes del 27S.

    A l'esquerra, els resultats electorals al Congrés; a la dreta, els resultats al Senat / MINISTERI DE L'INTERIOR

    +info: http://generales2015.interior.es

    diumenge, 20 de desembre del 2015

    La Generalitat de Catalunya culmina la celebració dels 20 anys de la seva presència a Internet

    El 4 de setembre de 1995 es va publicar per primer cop el web Gencat: la Generalitat de Catalunya iniciava així la seva presència a Internet i des d'aleshores el seu web s'ha anat modificant, tant en contingut com en forma, amb la finalitat d'adaptar-lo a les necessitats de la ciutadania, les empreses i les administracions. Per tal de culminar els actes de celebració d'aquesta efemèride el Govern català ha presentat dijous, en un acte a Barcelona, al Palau Robert, la Guia web gencat, un manual d'ús que recull totes les directrius que han de complir les iniciatives web de la Generalitat per ajustar-se al disseny corporatiu de la institució. L'acte de presentació ha estat presidit pel director d'Atenció Ciutadana i Difusió, Ignasi Genovès, i ha comptat amb la presència d'una nombrosa mostra de professionals de la Generalitat i de proveïdors externs que treballen en l'elaboració de webs per a l'Administració.

    Coincidint també amb el vintè aniversari de la primera web de la Generalitat, el Govern ha completat la renovació del gestor de continguts i del disseny del portal gencat.cat, en un procés de transformació que s'ha realitzat durant dos anys. Segons ha destacat a l'acte del Palau Robert el Coordinador de Continguts i Innovació de Direcció General d'Atenció Ciutadana i Difusió, Jordi Graells, es tracta d'un disseny "clar, net i sobri" que "té en compte l'experiència de l'usuari" i és "accessible des de qualsevol dispositiu mòbil". Durant aquests anys, els webs de la Generalitat han anat evolucionant per respondre a l'experiència de l'usuari-ciutadà, perquè ha simplificat la seva relació amb l'Administració i li ha facilitat cada cop més l'accés mòbil a continguts i serveis des de qualsevol entorn o context. Al llarg d'aquest any, s'han comptabilitzat més de 100 milions de visites acumulades al conjunt de més de 350 webs de la Generalitat de Catalunya i quasi vuit milions de visites al portal d'entrada gencat.cat, unes xifres que, segons Graells, posen en relleu la dimensió dels webs de la Generalitat i la importància dels serveis que ofereixen als ciutadans.

    L'acte de presentació al Palau Robert ha estat presidit pel director d'Atenció Ciutadana i Difusió, Ignasi Genovès (al centre de la foto, darrere del balcó dalt de les escales), i ha comptat amb la presència d'una nombrosa mostra de professionals de la Generalitat i de proveïdors externs que treballen en l'elaboració de webs per a l'Administració / GENCAT.CAT
    +info: http://www.gencat.cat

    dissabte, 19 de desembre del 2015

    EuroRAP analitza per catorzè any l'accidentalitat a la xarxa viària catalana

  • El risc alt augmenta un 1% respecte de l'últim estudi
  • Els accidents greus i mortals disminueixen un 1,9%

  • L'estudi anual d'avaluació de carreteres EuroRAP ha estat novament elaborat pel RACC juntament amb altres automòbil clubs europeus membres de la Federació Internacional de l'Automòbil (FIA). L'estudi, que el propi RACC ha presentat dimarts passat a Barcelona en roda de premsa a la seva seu central, ha analitzat per catorzena vegada l'accidentalitat a la xarxa viària catalana, i per tal de fer-ho ha comptat amb la col·laboració del Servei Català de Trànsit i el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, així com de la Diputació de Barcelona. Enguany EuroRAP conclou que el tram de la B-502 entre Vilassar de Mar i Argentona és el de més risc d'accident a Catalunya, cosa que en els darrers tres anys havia estat la BV-2041, tal i com havia informat TITULARS.CAT (bloc del 22/12/2014). Així mateix l'informe també apunta que: els accidents greus i mortals han disminuït a Catalunya en un 1,9%; també a la baixa es troba la mobilitat global amb una disminució d'un 1,8% (durant el 2015 s'ha constatat ja un augment de la mobilitat); aquestes variacions comporten que el risc pràcticament no ha variat (-0,05%) en el global de la xarxa analitzada per EuroRAP; els quilòmetres de risc molt alt representen un 16% del total de la xarxa analitzada; per altra banda, el risc alt ha augmentat un 1% respecte l'últim estudi, però s'ha reduït un 10% en els últims 6 anys; els quilòmetres amb un índex molt baix i baix, han pujat del 38% fins al 47% del total en els últims 6 anys; la demarcació amb major percentatge de quilòmetres de risc alt i molt alt és Lleida amb un 39,8% (3,3 punts més que el trienni 2011-2013), mentre que Tarragona és la que menys en té amb un 16% (4,7 punts menys que l'any el trienni 2011-2013).

    EuroRAP realitza un mapa geogràfic sobre el risc d'un conductor de patir un accident mortal o greu als trams de la xarxa viària, en funció de la intensitat de vehicles que hi circulen i la llargada del tram, tot fent servir dades dels darrers tres anys (2012, 2013 i 2014). Per tant, la metodologia de treball no contempla l'actual repunt d'accidentalitat que està tenint lloc a Catalunya durant el 2015. Informar els usuaris i a les administracions públiques EuroRAP també analitza la distribució de l'accidentalitat que es produeix a les carreteres catalanes, assenyalant els trams de via on hi ha una concentració més elevada d'accidentalitat per quilòmetre. En aquesta línia, EuroRAP també analitza la concentració d'accidents de moto i ciclomotor per km, així com de vehicles pesants. L'objectiu final és que l'usuari disposi d'una guia de risc de la carretera per on circula i així pugui adaptar la seva conducció a les condicions de la via. La xarxa analitzada per EuroRAP consisteix en 6.343 km de xarxa viària catalana que representen el 52% del total (12.094 Km). Aquesta xarxa es divideix en 423 trams sota estudi. A la xarxa analitzada per EuroRAP té lloc el 92% de la mobilitat total en carretera de Catalunya. A la xarxa analitzada per EuroRAP té lloc el 78% dels morts i ferits greus en carretera de Catalunya. L'anàlisi dels trams té en compte la mitjana de tots els accidents greus i mortals dels darrers tres anys (2012, 2013 i 2014). EuroRAP és un consorci europeu que relaciona l'accidentalitat (morts i ferits greus) que es dóna en un tram concret amb la seva intensitat mitjana de trànsit diari (IMD). L'estudi persegueix la millora de la seguretat viària en carretera i a Catalunya es publica cada any des del 2002. EuroRAP ha adaptat la metodologia d'anàlisi que han creat els tres països líders en l'estadística de seguretat viària a Europa: Gran Bretanya, Suècia i Holanda. De fet, des del 2002 més de 25 països europeus l'han aplicat per analitzar 240.000 Km de carreteres, i fins i tot es realitzen estudis als Estats Units o Austràlia amb els mateixos criteris d'EuroRAP. Des de l'any passat, EuroRAP va redefinir els llindars de risc amb la finalitat d'alinear-se amb el nou objectiu europeu de reducció del 50% la mortalitat per accidentalitat de trànsit per al 2020.

    Mapa del risc d'accidentalitat en la xarxa primària de carreteres a Catalunya (2012-2014) / EURORAP

    +info: http://www.eurorap.org

    divendres, 18 de desembre del 2015

    Atendis posa a la venda 10.000 números per al sorteig de la seva panera solidària

    Per quart any consecutiu, la Fundació Privada Atendis/APDP torna amb la iniciativa 'Més que una panera-La panera solidària d'Atendis', amb la qual es busca l'obtenció de recursos en benefici de les persones amb discapacitat intel·lectual a les quals atèn als centres de la pròpia Fundació: en total s'han posat a la venda 10.000 números, amb els quals es pretén recaptar 25.000 euros; en l'anterior edició se'n van recaptar 9.500, tal i com va informar TITULARS.CAT (bloc de l'01/01/2015). La panera que s'ha omplert gràcies a la col·laboració desinteressada de comerços, empreses, particulars, i familiars i treballadors de la Fundació. Enguany s'ha comptat amb el suport de més comerços i amb major qualitat dels regals i productes. Més de 90 comerços col·laboradors, doblant pràcticament el número respecte el de la 1a edició, on n'hi havia 50. De la mateixa manera que l'any passat, Atendis ha rebut el suport de l'Associació Sabadell Comerç Centre, fet que ha permès involucrar a un major nombre d'establiments de Sabadell en la campanya.

    Aparador de la panera / ATENDIS
    La panera original està exposada, igual que l'any anterior, a l'establiment Xeviot, dedicat a la venda de moda masculina i ubicat al Pg. Manresa, 32 de Sabadell: hi és des del passat 20 de novembre i restarà expsada fins el proper 28 de desembre, data del sorteig davant notari, del qual en sortirà un únic guanyador: el resultat es publicarà al web de l'entitat, al propi web de la panera, als centres d'Atendis, als comerços col·laboradors i als mitjans de comunicació locals. Alguns dels regals que inclou aquesta panera són: un viatge per a dues persones a una capital europea, una bicicleta, una smart TV, un ordinador portàtil, una bicicleta, una tauleta, un dron, una cafetera Dolce Gusto, una videoconsola Wii U, productes gastronòmics, productes culturals i cosmètics. Segons un comunicat d'Atendis del passat 24 de novembre, la venda de números, que tenen un cost de 2,5 euros cadascun i que es poden adquirir fins el diumenge 27 de desembre, es du a terme a diversos comerços de Sabadell, mitjançant la pàgina web http://mesqueunapanera.atendis.cat i també, als centres de l'entitat organitzadora. A més, s'han pogut adquirir el passat cap de setmana en el marc de la Fira de Santa Llúcia, on també es podran adquirir demà i demà passat.

    +info: http://mesqueunapanera.atendis.cat

    dijous, 17 de desembre del 2015

    Enllaçats per la Llengua valora positivament la seva tasca realitzada durant l'any 2015

    Aquesta plataforma reclama celeritat a les institucions dels territoris de parla catalana per tal de vertebrar un espai audiovisual comú


    Les entitats membres de la plataforma Enllaçats per la Llengua (ExLL) han celebrat dissabte passat el plenari anual d'aquesta agrupació: l'acte s'ha celebrat a Castelló de la Plana, a les dependències d'una de les associacions integrants, STEPV. Els membres assistents a la trobada, que a més ha tingut lloc en el marc del 83è aniversari de les Normes de Castelló, han valorat com a positiva la tasca realitzada per la plataforma durant l'any 2015 i criden "a continuar sumant forces i fent activitats en xarxa per tal d'aconseguir una veritable unitat d'acció en defensa de la llengua catalana". En aquest sentit des d'ExLL es creu que s'ha de seguir amb accions de caràcter descentralitzat arreu del domini lingüístic, com a la passada reunió de maig a Perpinyà, on es donà suport a les escoles catalanes de la Catalunya Nord en el context de la Bressolada.

    ExLL també ha valorat positivament la campanya d'adhesions per a la reobertura de RTVV i per a la reciprocitat dels canals en llengua catalana dins d'un espai audiovisual comú. Demà i demà passat precisament una altra de les entitats integrants, STEI, ha programat a Palma de Mallorca unes jornades amb motiu d'aquesta iniciativa. De fet, la plataforma ExLL té previst d'ampliar el suport a aquesta reivindicació i poder encetar una sèrie de reunions amb representants dels governs i institucions oficials de Catalunya, País Valencià, Illes Balears, Aragó, Andorra i l'Alguer. També es volen realitzar accions descentralitzades relacionades amb aquesta reivindicació de cara a la propera Diada de Sant Jordi. ExLL demana, doncs, celeritat a les institucions dels territoris de parla catalana per aquesta causa, amb la convicció que els canvis polítics del passat mes de maig han d'ajudar a una percepció més favorable d'aquestes qüestions. Després de la reunió, Maria Antònia Font (STEI) ha llegit a la Plaça de Santa Clara de Castelló (on hi havia fira d'entitats) el Manifest per un Espai de Comunicació en Català. A la tarda, els integrants d'Enllaçats, van participar a la manifestació per la Diada de la Normes de Castelló, convocada per l'entitat Castelló per la Llengua, i que serveix de reivindicació en l'ús del valencià. A la reunió plenària han assistit les següents entitats: STEPV, Amics de la Bressola, Moviment Franjolí per la Llengua, STEI, Intersindical Valenciana, USTEC-STEs-IAC, Acció Cultural Països Catalans, Poble Lliure, Plataforma pel Dret a Decidir-PV, ACL el Tempir, Assemblea de Mestres i Professors en català IB i Enllaçats No Acatem. S'han excusat per no poder assistir les entitats Intersindical-CSC, FOLC i Plataforma pel Dret de Decidir.

    Membres d'ExLL al plenari de dissabte passat / ExLL
    +info: http://exllengua.blogspot.com

    dimecres, 16 de desembre del 2015

    Grans èxits i obres de petit format es combinen a la propera temporada del CAET

  • La nova programació teatral s'adreça a diferents públics
  • El CAET dóna suport un any més al festival poètic Elixir

  • Una Giornata Particolare, de La Perla 29, iniciarà la
    temporada el proper 17 de gener / CAET
    El Centre d'Arts Escèniques de Terrassa (CAET) va presentar ahir la seva nova temporada teatral per als mesos de gener a juny de 2016. L'acte, que ha tingut lloc al Teatre Principal de Terrassa, ha comptat amb la presència de Pep Pla, director del CAET, Jordi Flores, regidor de cultura de l'Ajuntament de Terrassa, i la responsable de La Xarxa de Terrassa, Marta Huguet. La nova programació, variada, de qualitat i contemporània, està pensada per a diferents públics. Entre les obres de la nova programació s'hi troben grans èxits de l'escena teatral catalana. Des de l'adaptació que ha fet La Perla 29 d'Una Giornata Particolare, amb Pablo Derqui i Clara Segura, passant per l'aplaudida Marits i Mullers, d'Àlex Rigola, adaptació del guió de Woody Allen, o La Plaza del Diamante, la versió de Joan Ollé de la novel·la de Mercè Rodoreda, amb la gran Lolita Flores en el paper de Colometa. També les comèdies Top Model, amb Pep Cruz, Anna Azcona i Jordi Coromina o Bits, l'últim espectacle d'El Tricicle. La nova temporada també té en compte els més petits i ofereix una programació especial per tal de gaudir del teatre en família. En col·laboració amb La Xarxa de Terrassa, el CAET presenta les següents propostes: Alícia al país de les meravelles, Contes amagats, Hansel i Gretel i La mongetera màgica.

    L'última creació del ballarí Pere Faura:
    Sin baile no hay paraíso / CAET
    El CAET també completa la seva línia de creació contemporània i llenguatges multidisciplinars amb la coproducció i estrena de Bad Translation de la 'performer' Cris Blanco, i l'última creació del ballarí Pere Faura, Sin baile no hay paraíso. A la Sala Maria Plans, hi haurà alguns espectacles de petit format com ara Aula Brecht, amb el vallesà Òscar Intente i entorn l'autor alemany Bertolt Brecht; Ragazzo, de Lali Álvarez i amb Oriol Pla, que rememora i denuncia l'assassinat de Carlo Giuliani i els aldarulls de Gènova l'any 2001 durant la cimera del G8; i Lampedusa, una obra sobre la immigració que ens arriba de la mà de la companyia emergent terrassenca Punt i Seguit Teatre. Un any més, i ja en seran tres, el CAET dóna suport a l'Elixir: el festival poètic de Terrassa impulsat per l'actriu local Rosa Boladeras. Els protagonistes de l'Elixir són poetes i músics i l'objectiu, omplir de bellesa carrers, terrats, jardins i balcons. D'altra banda, La Micro Arts Escèniques de Terrassa, la mostra del panorama escènic de la ciutat, arriba a la tercera edició aplegant diversos creadors que presentaran els seus treballs en format microescènic.

    Aula Brecht és un espectacle d’un sol actor, de petit format i d’una hora de durada / CAET

    El Tricicle presenta Bits / CAET
    +info: http://www.caet.cat

    dimarts, 15 de desembre del 2015

    Es presenta públicament l'associació de comerciants Sant Quirze Comerç

    Dijous passat es va presentar públicament l'associació de comerciants Sant Quirze Comerç (SQC). A l'acte de presentació, que va tenir lloc al Celler de la Masia de Can Barra de Sant Quirze del Vallès, la presidenta de la nova entitat, Jennifer Andrés, va explicar que la junta basarà la seva gestió en tres pilars fonamentals: transparència, treball i il·lusió. La nova entitat, recolzada per una seixantena de comerços del poble i sense cap vinculació amb altres associacions de comerciants del municipi passades o presents, vol agrupar les comerços i empreses de serveis de Sant Quirze amb l'objectiu de potenciar i enfortir el comerç urbà de proximitat. Vuit empresaris de diferents àmbits formen la junta directiva de l'associació.

    Distintiu dels comerços associats a la
    nova entitat / SQC
    La presidenta de SQC, afirmà que "Sant Quirze disposa d'una oferta comercial de qualitat i variada, on el client pot trobar de tot i a bon preu, ara és moment de potenciar-la  i donar-la a conèixer, per això SQC té previst un programa de dinamització". L'associació, constituïda formalment el passat 3 de novembre, ha presentat el seu projecte d'actuació, que inclou propostes i actuacions com tornar a organitzar la Mostra de Comerç, entre d'altres. Sant Quirze Comerç vol que tothom a l'associació s'hi senti representat, per això es crearan tres sectorials: comerç, restauració i empreses de serveis. Jennifer Andrés també va declarar que "la creació d'aquesta nova associació respon a la voluntat d'aconseguir una unió de botiguers i comerciants forta per dinamitzar i potenciar un comerç al poble tal com cal". La presentació pública de l'entitat, segons valoració de la pròpia associació, va estar tot un èxit, amb un públic molt predisposat a associar-se i la voluntat de sumar-se en aquest nou projecte, què beneficiarà a comerciants i clients de Sant Quirze.

    Assistents a la presentació / SQC
    +info: http://www.santquirzevalles.cat

    dilluns, 14 de desembre del 2015

    L'ICD posa en marxa #trenquemestereotips

    La iniciativa proposa que els adults aprofitin el temps de joc amb infants per tal de transmetre'ls valors d'equitat de gènere


    L'Institut Català de les Dones (ICD) va posar en marxa el passat dia 3 la iniciativa #trenquemestereotips, una actuació de sensibilització a les xarxes socials que convida a prendre consciència de la importància del temps de joc per tal d'educar els infants en els valors de l'equitat entre homes i dones. La presidenta de l'ICD, Montse Gatell, ha explicat que "amb #trenquemestereotips proposem que les festes nadalenques siguin un moment per reflexionar sobre què volem que aprenguin els més petits de la família i que cadascú faci una revisió sobre allò que transmet quan juga amb un nen o una nena, o bé quin missatge estem donant amb els regals que fem a una i l'altre". La divulgació electrònica i en vídeo de les imatges i missatges es farà a través de les xarxes socials, on es convida a tothom a que s'impliqui en la no transmissió d'estereotips sexistes a través del joc i les joguines i a mostrar creativament la seva adhesió a aquesta idea amb missatges i/o fotografies a Facebook, Twitter i Instagram amb l'etiqueta #trenquemestereotips.

    Un dels cartells de la iniciativa / ICD
    Segons Gatell, "cal ser coherents amb el futur que imaginem per a ells i elles. Iniciem-los en una realitat on dones i homes desenvolupin tot el seu potencial com a persones en tots els àmbits de la vida, on es respectin les seves diferències i es relacionin com a iguals". La iniciativa #trenquemestereotips consta de quatre imatges que combinen joguines carregades d'estereotips de gènere amb els eslògans 'M'agrada disfressar-me de fada ninja'; 'M'agrada arreglar les coses amb una mica màgia'; 'M'agrada que el meu peluix faci de migcampista'; 'M'agrada carregar la cuineta al camió', que criden l'atenció i conviden a la reflexió sobre la superació d'estereotips a través dels missatges següents: els jocs són importants per ajudar les criatures a desenvolupar el seu potencial, jugant ens formem, adquirim valors i comportaments; no hem de condicionar les criatures a uns determinats jocs pel fet d'haver nascut nen o nena, deixem enrere els estereotips sexistes; jugant, tots hem de poder desenvolupar la tendresa, la valentia, la sensibilitat, la iniciativa o la fortalesa; construïm un futur on dones i homes respectem les nostres diferències i ens relacionem com a iguals. #trenquemestereotips també es difon en suport cartell a través dels municipis, els Serveis d'Informació i Atenció a les Dones, les escoles, llars d'infants, centres comercials i biblioteques, entre altres. Els materials de la iniciativa estan disponibles a través del web de l'ICD.

    +info: http://www.gencat.cat/icdones

    diumenge, 13 de desembre del 2015

    L'Associació de Panniers ja compta amb uns 300 membres inscrits

    Des que es va crear aquest passat l'estiu, l'Associació de Panniers, en relació a la qual ja va informar TITULARS.CAT (bloc del 29/08/2015) ha rebut de manera constant peticions de persones interessades a formar-ne part: a hores d'ara, i segons dades facilitades abans-d'ahir l'altre per l'entitat, la xifra d'associats se situa al voltant dels tres-cents. L'Associació, pionera en la difusió de la cultura del pa, pretén sensibilitzar, especialment als establiments gastronòmics, que tenir cura en el tracte i servei del pa, tasca que correspon al rol del pannier o expert en pa, acaba aportant l'excel·lència i satisfacció total del comensal a taula.

    A través de newsletter que s'aniran enviant als associats i, sobretot, mitjançant cursos regulars de pannier, els socis tenen l'oportunitat de rebre els coneixements i formació necessària per tal de certificar-se com a tal i exercir-ne les funcions. Justament, aquests dies els socis han rebut les primeres informacions de les moltes que els arribaran regularment amb novetats, conceptes, presentacions i idees per aplicar en el seu maneig del pa, convidant-los també a aportar-hi el seu toc de creativitat. A la majoria dels socis els ha impulsat a inscriure's el fet que compten amb un 50% de descompte en els cursos formatius que promou l'Associació de Panniers, de temàtica variada: per ara, el web de l'entitat n'anuncia un de contextual titulat “El pa en la gastronomia”; un de pa sense gluten i un específic sobre entrepans, per aprendre a elaborar entrepans gourmet. L'Associació impulsa així la formació en un sector com el gastronòmic que necessita renovar-se cada dia i en un àmbit concret com és el pa, moltes vegades abandonat a taula. Des de la Junta Directiva consideren que és el moment de donar valor  a un producte a primera vista tan bàsic com el pa.

    Reportatge audiovisual de TITULARS.CAT en el qual es fa referència a la professió de pannier, explicada pel seu propi creador: Francesc Altarriba / TITULARS.CAT; YOUTUBE

    +info: http://www.elpannier.com

    dissabte, 12 de desembre del 2015

    L'empresa Open Camp formarà part del comitè organitzador de B-Travel

    Open Camp, que està promovent el primer parc d'entreteniment esportiu del món obert a tothom i en relació a la qual ha informat recentment TITULARS.CAT (bloc del 06/12/2015), ha estat convidada a participar com a membre del comitè organitzador del nou saló B-Travel, que es farà a Fira de Barcelona del 17 al 19 d'abril del 2016, al recinte de Montjuïc. L'empresa, segons ha informat abans-d'ahir en un comunicat, ajudarà a definir el nou saló del turisme que, després de 23 anys, canvia de rumb per tal d'orientant-se a les experiències viatgeres. La direcció d'Open Camp formarà part de dues comissions: la B-Adventure i la B-Happy. La primera, vol promocionar la oferta d'experiències vinculades a l'esport, la natura i l'aventura; mentre que la segona, engloba els viatges en família i amb amics, les escapades romàntiques, de 'wellness', etc. Open Camp compartirà taula amb el Centre d'Estudis Turístics (CETT), centre adscrit a la Universitat de Barcelona i entitat sòcia del parc de l'esport Open Camp Europe.

    Remarcant la confiança del director de B-Travel, Jordi Clos, des d'Open Camp s'explica que es treballarà per tal d'aportar tots els coneixements de l'empresa en benefici de la nova etapa que obre el saló. Així mateix, es buscaran establir sinergies amb el recinte de Montjuïc i el parc de l'esport, Open Camp Europe atesa la proximitat entre els dos espais. B-Travel és el renovat Saló Internacional del Turisme a Catalunya, de Fira de Barcelona, i presentarà propostes especialitzades en turisme familiar, enogastronòmic, cultural, nàutic, rural, d'aventura, entre altres opcions, que oferiran les destinacions de proximitat i més de 50 països i regions de tot el món; a l'edició d'enguany, el 68% els assistents van decidir les seves vacances al saló. Hi van haver 29.500 visitants amb 1.060 expositors que van genera més de 3.175.000 d'impactes.

    Recinte que ocuparà el futur Open Camp Europe / OPEN CAMP
    +info: http://www.opencamp.info

    divendres, 11 de desembre del 2015

    Els preus del torró artesanal es mantindran entre els 35 i 49 euros/quilo a Barcelona província

    El gremi presidit per Elies Miró apunta que durant aquest Nadal es vendran a Catalunya al voltant d'1,02 milions d'unitats de torró artesà


    Torrons artesans / GREMI DE
    PASTISSERIA DE BARCELONA I
    PROVÍNCIA
    Les pastisseries de la província de Barcelona presenten aquest Nadal nous torrons artesans (acabats de fer, sense conservants ni colorants artificials) amb sabors innovadors i es preveu que, durant les festes nadalenques d'aquest 2015, es vendran unes 610.000 barres de torró artesà de pastisseria a nivell provincial, al voltant d'un 1% més que l'any passat, i a tot Catalunya es preveu que es venguin al voltant d'1,02 milions d'unitats de torró artesà: són dades facilitades abans-d'ahir pel Gremi de Pastisseria de Barcelona i província, entitat des de la qual, a més, es detalla que en els productes d'enguany s'hi introdueixen begudes i licors, com ara els còctels, el cava o els tes; fruites com la mandarina, els gerds o el mango; i fruits secs no habituals en els torrons. Segons el propi Gremi, els preus dels torrons artesans es mantindran entre els 35 i 49 euros per quilo". El president de l'entitat i pastisser de Castellterçol, Elies Miró, destaca que "el client es preocupa cada cop més per allò que menja i sap valorar un producte artesà, acabat de fer i elaborat només amb ingredients naturals d'alta qualitat. Un torró fet com abans però amb nous sabors del segle XXI".

    Des del mateix Gremi s'explica que el volum de vendes de torrons artesans es concentra entre el 20 i el 25 de desembre, tot i que la temporada va des de principis de desembre fins al 7 de gener. La previsió també és optimista pel que fa a altres especialitats, com el tronc de Nadal, que es consumeix principalment entre el 22 i el 26 de desembre, i els de Cap d'Any, de venda majoritàriament els dies 31 de desembre i 1 de gener. Una altra especialitat nadalenca que creix en vendes és el panettone, d'origen italià, i que ha entrat amb força a les pastisseries catalanes. A banda, les pastisseries de Barcelona continuaran oferint els grans clàssics d'aquestes dates (i encara els més venuts): el de crema cremada, de Xixona, els torrons trufats i els de praliné.

    +info: http://www.gremidepastisseria.cat