Pàgines

dijous, 4 d’agost del 2016

L'app Air4Life millora l'atenció destinada a malalts que pateixen d'afectació respiratòria crònica

De tot l'Estat és la primera aplicació de telefonia mòbil en l'àmbit 'eHealth' que empra la 'gamificació' per a la millora d'aquests pacients


L'Hospital Vall d'Hebron de Barcelona i el grup farmacèutic Chiesi han fet saber, abans-d'ahir en un comunicat, que han acabat de desenvolupar Air4Life, la primera aplicació, a tot l'Estat espanyol, que utilitza la 'gamificació' per tal de millorar el seguiment del tractament en pacients que pateixen d'afectació respiratòria crònica. L'eina té com objectiu donar suport, d'una manera interactiva, a la presa de la medicació nebulitzada i motivar la pràctica de l'exercici físic per tal de millorar els hàbits i l'estat de salut dels pacients crònics complexos que tenen afectació respiratòria. En el desenvolupament conjunt d'aquesta solució innovadora en el sector 'eHealth' han participat els pacients del Vall d'Hebron, així com el Servei de Farmàcia i el de Pneumologia del mateix hospital, i també l'Àrea de Respiració de Chiesi, empresa ubicada a L'Hospitalet de Llobregat. Els pacients usuaris de l'aplicació tindran accés a través d'una clau i comptaran amb el suport d'un equip multidisciplinari de l'hospital, experts en l'atenció mèdica i farmacèutica en aquests pacients. Air4Life proposa al pacient un repte diari per millorar l'estat del seu 'avatar' i aconseguir punts amb un objectiu setmanal. Algunes de les activitats i reptes a completar setmanalment són realitzar exercici físic mesurat mitjançant la funcionalitat 'Healthkit', les preses del tractament antibiòtic nebulitzat sincronitzada amb la configuració inicial del pacient segons la seva pauta de tractament habitual, la presa d'una altra medicació per via oral (recordatoris 'push up') i puntuar un 'avui em sento' indicant dues vegades al dia si està fluix, bé, molt bé o genial. Els pacients compten amb 7 dies per anar completant les activitats diàries suggerides, acumulant així punts per aconseguir l'objectiu de la setmana.

Quan els usuaris completen l'objectiu de  punts setmanal, l'aplicació felicita a l'usuari, i el convida a començar nous reptes de la setmana i superar-se en els objectius aconseguits en setmanes anteriors. Durant les tres primeres setmanes s'aniran desbloquejant nous reptes: per exemple: 'presa de medicació' oral o 'avui em sento'. A més de les activitats especificades, hi ha altres funcionalitats que l'usuari podrà realitzar a través de l'aplicació com el recordatori de la visita al metge o a la farmàcia, consultar el seu resum d'activitat i els assoliments aconseguits, rebre consells segons va resolent proves o accedir a la seva configuració de perfil. "Per a la definició de les característiques més rellevants de l'eina hem comptat amb l'opinió dels pacients que actualment estan en tractament a l'hospital i la sinergia del treball de metges i farmacèutics experts, el que sens dubte suposa un factor diferencial de l'aplicació", afirma el Dr. Toni Álvarez, del Servei de Pneumologia de l'Hospital Vall d'Hebron. Per la seva part, la Dra. Aurora Fernández-Polo, farmacèutica del Servei de Farmàcia del mateix hospital, destaca que l'aplicació "va en la línia de l'aposta per la innovació del nostre hospital", i està enfocada "a promoure hàbits en salut i contribuir a la millora de l'estat clínic i qualitat de vida dels pacients mitjançant elements de reforç positiu i superació. Air4life és una eina de salut digital centrada en el pacient". El product manager de Chiesi, Emilio López, comenta que com a companyia farmacèutica implicada amb la innovació en solucions de salut, "és molt important desenvolupar projectes amb professionals com els del Vall d'Hebron. D'aquesta manera, posem tots el punt de mira en el pacient i aconseguim les millors eines com és el cas d'Air4Life".

Algunes mostres de les pantalles que poden veure els usuaris de l'app Air4Life / HOSP. VALL D'HEBRON; CHIESI 

+info:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada