Pàgines

dissabte, 10 de setembre del 2016

El CAT112 atendrà les trucades en 28 idiomes més a partir de l'any vinent

My112 és l'app del CAT112 i
disposa de geolocalització / GENCAT.CAT
El Centre d'Atenció i Gestió de Trucades d'Urgència CAT112 atendrà les trucades en 28 idiomes més a partir de l'any 2017, a banda dels cinc en què ja ho fa ara i que són el català, el castellà, l'anglès, el francès i l'alemany, ha informat el Departament d'Interior de la Generalitat en una nota informativa d'abans-d'ahir. En declaracions difoses en la mateixa nota el conseller d'Interior, Jordi Jané, explicava: "estem en condicions d'oferir aquest servei en 28 idiomes més i facilitar així que aquelles persones que pateixin una emergència ho puguin comunicar en el seu idioma". Aquest servei començarà a funcionar els primers mesos de l'any vinent i garantirà totes les llengües oficials de l'Estat en el 112: català, castellà, basc i gallec.

Pel que fa al sistema de funcionament, quan hi hagi alguna trucada d'un idioma que no sigui els cinc habituals, i sigui un dels 28 nous, es posarà la trucada a tres bandes, de manera que parlarà l'operador del 112, la persona que truca al 112 i un intèrpret d'empresa externa que traduirà el que ambdós expliquin. Aquest intèrpret no estarà físicament al CAT112 sinó que participarà via telefònica en les trucades. L'entrada de l'intèrpret en la conversa serà molt ràpida, en uns 30 segons aproximadament des que l'operador despengi. El sistema garanteix la confidencialitat i la disponibilitat 24 hores al dia i no tindrà cap cost per a la persona que truca. L'any passat el CAT 112 va atendre 19.435 trucades en idiomes no oficials a l'Estat, és a dir, en anglès, francès i alemany. Els mesos d'estiu són els que més trucades generen, especialment l'agost que significa el 25% de les trucades de l'any en idiomes.

+info: http://112.gencat.cat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada