La campanya de substitució de la telefonia tradicional per la telefonia via fibra òptica a tot el territori d'Andorra s'ha donat per culminada el passat 31 de desembre, ha anunciat abans-d'ahir
Andorra Telecom en una nota informativa. Des de
l'operador públic que gestiona i explota en exclusiva dins el territori andorrà els serveis de telecomunicacions es valora que aquest és un nou pas cap a la digitalització de les telecomunicacions a Andorra i informa que aquest procés ha tingut com a grans fites la instal·lació de la banda ampla a través de la fibra òptica a tot el territori andorrà, l'apagada de l'ADSL i ara culmina amb la substitució dels serveis de telefonia sobre coure. Així doncs, l'apagada del coure s'ha distribuït concretament en dues fases: la primera es va tancar el 30 de juny i es va dur a terme a la
parròquia d'Andorra la Vella i la d'Escaldes-Engordany, i la segona, que ha afectat la resta del territori andorrà i que s'ha tancat el 31 de desembre. Des d'
Andorra Telecom també s'informa que, en tot cas, no es procedirà a la desconnexió de les línies fins al proper dia 9 de gener per tal de no deixar cap client sense servei durant les festes: en concret el director de Relacions amb el Client d'
Andorra Telecom, Josep Vilana, recorda, sempre segons s'indica a l'esmentada nota informativa, que "això dóna un petit marge suplementari als que no han tramitat el canvi, tot i contextualitzar-ho en casos molt concrets".
|
Andorra Telecom disposa recentment d'una app per a telèfons mòbils iOS i Android / ANDORRA TELECOM |
Així mateix Vilana es mostra molt satisfet per la resposta dels clients a aquest canvi tecnològic i, fent balanç dels resultats finals de la campanya, aporta les següents dades: actualment hi ha al voltant de 38.000 línies telefòniques que funcionen a través de la fibra òptica, i tan sols 33 clients empresa i 175 residencials no han donat de baixa les seves línies de coure, tot i que han estat contactats de manera reiterada des d'
Andorra Telecom informant-los de la migració; aquests 208 clients representen un descens del 61,5 per cent respecte el dia 15 de desembre, quan el volum total de clients pendents era de 514. Considera, doncs, Vilana que atès el número global d'usuaris, els referits 208 clients representen una xifra molt baixa i ha afegit que l'experiència prèvia a la
parròquia d'Andorra la Vella i la d'Escaldes-Engordany, on la desconnexió va tenir lloc el passat 30 de juny, evidencia que són línies amb molt poc ús i que l'apagada tindrà escassa incidència. En aquest sentit, ha apuntat a més que, en molts casos, corresponen a clients de segona residència o empreses que, tot i tenir fibra òptica, encara mantenen algun servei com el fax en coure. Igualment hi ha usuaris que en lloc de donar-se de baixa han preferit que sigui des de
la pròpia companyia que s'apagui el servei.
+info:
https://www.andorratelecom.ad
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada