Aquests sis primers mesos han estat qualificats, doncs, com el millor primer semestre de la història del Port de Barcelona, amb un tràfic total de 28,6 milions de tones de mercaderia canalitzada i un increment del 18% respecte al mateix període de l'any anterior: un resultat que ha estat motivat per l'excel·lent comportament de tres segments de tràfic: els contenidors (+27,2%), els líquids a granel (+10,9%) i la càrrega transportada per les autopistes del mar (+7,2%). Durant aquest període, el Port ha registrat un tràfic de contenidors d'1,3 milions de TEU (un TEU equival a un contenidor de 20 peus), amb un increment del 27,2% respecte al mateix període de 2016. L'increment més destacable s'ha produït en els contenidors de transbordament (aquells que són descarregats per a tornar-se a embarcar cap a la seva destinació final), que han crescut un 101%. Per la seva banda, els contenidors plens d'importació i d'exportació han seguit avançant a bon ritme (al 4,5% i al 4,7%, respectivament), després d'anys d'importants increments acumulats. A més, la importació de contenidors (276.529 TEU) ha superat per primera vegada el millor registre de l'etapa precrisi i que es va produir l'any 2007 amb 272.138 TEU. El president del Port de Barcelona ha remarcat els avantatges de créixer en l'activitat de transbordament: en aquest sentit ha explicat: "Tot i que no està directament relacionat amb l'economia del nostre entorn, el transbordament ens permet ser més competitius en les operacions d'estiba, ja que disposem d'una major massa crítica de càrrega. A més, les empreses importadores i exportadores es beneficien de la connectivitat que aporten aquestes línies" de manera que així arriben a nous mercats en condicions més competitives.
Un instant de la presentació. A la taula, d'esquerra a dreta: José Alberto Carbonell, Sixte Cambra i Núria Burguera / PORT DE BARCELONA |
+info: http://www.portdebarcelona.cat
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada