Pàgines

diumenge, 18 de novembre del 2018

Reus adopta una solució tecnològica que integra servei de cita prèvia i de gestió de cues

L'objectiu municipal és tendir a fer de la cita prèvia la via preferent d'atenció a la ciutadania


Sistema de gestió de cues a l'OME (Oficina Municipal
d'Escolarització) de Reus: pantalla d'ordre de torns / AJ. REUS
Per tal de reduir al màxim el temps d'espera dels usuaris, l'Ajuntament de Reus posa en marxa aquest novembre el nou sistema de gestió de cues de les oficines municipals d'atenció a la ciutadania: ho ha comunicat el mateix consistori mitjançant una nota informativa que ha emès dijous passat. La cita prèvia és el sistema telemàtic que la ciutadania té a la seva disposició per tal de demanar hora per a rebre atenció a les diferents oficines municipals i sense haver de fer cua, però amb el nou sistema és també possible realitzar el seguiment en directe de la cua d'espera i preveure així quan es rebrà atenció: aquest seguiment es podrà fer tant dins com fora de l'oficina municipal, a través d'una aplicació per a dispositius mòbils o via web. Una de les principals millores que s'ha introduït amb la nova tecnologia és la integració entre els dos serveis: el de cita prèvia i el de gestió de cues; integració que té per objectiu garantir la prioritat en l'atenció a aquells usuaris que ha demanat la visita amb antelació.

Sistema de gestió de cues a l'OME (Oficina Municipal
d'Escolarització) de Reus: pantalla de selecció d'opcions / AJ. REUS
La sol·licitud de la cita prèvia per Internet permet a la ciutadania descarregar un codi QR als dispositius mòbils i que facilita tant la identificació com l'atenció presencial, quan l'usuari ja és a les oficines municipals. La cita prèvia es pot demanar al web municipal o per telèfon al 977 010 010, tot i que des del consistori es recomana la via telemàtica per ser un recurs més àgil i sense espera. En aquest sentit el nou sistema fa encara més fàcil realitzar les sol·licituds per la via telemàtica i, entre altres avantatges, també permet la recollida d'enquestes telemàtiques quant a la satisfacció dels usuaris. L'objectiu municipal és tendir a fer de la cita prèvia la via preferent per a atendre la ciutadania, ja que evita temps d'espera als usuaris i millora la gestió per part de l'administració municipal. A Reus l'any passat el volum de cites prèvies va ser de 18.455, amb una mitjana de 1.538 cites mensuals i amb el nou sistema la finalitat és que la cita prèvia representi l'any que ve entre el 60 i el 70% de les atencions. La posada en marxa del nou servei a les oficines municipals d'atenció a la ciutadania es farà de manera progressiva per tal de detectar possibles incidències i reduir al màxim les molèsties a la ciutadania. Fins ara, les oficines municipals d'atenció ciutadana ja disposaven de sistemes de gestió de cues, però la solució havia quedat obsoleta, tant funcionalment com tecnològicament. La millora que s'ha implantat optimitza, unifica i fa més eficient la prestació dels serveis. El projecte també ha permès renovar, a les diferents oficines d'atenció, els dispensadors de tiquets i pantalles informatives de les sales d'espera per a la gestió de torns. El contracte de subministrament i instal·lació del nou sistema de gestió de cues mitjançant dispensadors de tiquets i del sistema de cita prèvia per als diferents centres i serveis d'atenció al ciutadà va ser adjudicat a l'empresa Aplicacions Multimèdia Interactives SL per un import de 39.446 euros, amb IVA, i inclou el subministrament de tots els nous equips, instal·lació, configuració i el manteniment durant 4 anys.

+info: http://www.reus.cat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada