La Junta de Govern Local de Mataró ha aprovat inicialment el passat dia 10 el nou 'Pla de millora urbana de l'illa de la Torre Barceló', indret situat a la confluència de la Ronda de Barceló amb l'Avinguda del Maresme. Aquest document substituirà el planejament aprovat l'any 2009, que implantava la torre en una plaça pública deprimida respecte a la Ronda de Barceló i a la qual s'accedia en rampa des del pas soterrat de connexió amb el
Port de Mataró. El nou pla desvincula l'accés al recinte portuari de la construcció de la torre, ja que vàries sentències del
Tribunal Superior de Justícia de Catalunya van desestimar que els costos d'urbanització del pas subterrani s'imputessin als propietaris del sector. Ara el pla ha d'obtenir els informes favorables preceptius per part dels organismes afectats, aconseguir l'aprovació provisional del Ple i l'aprovació definitiva per part de la
Generalitat de Catalunya.
|
Imatge virtual de la torre vista des de la Ronda de
Barceló / AJ. MATARÓ; RUBIO ARQUITECTURA |
Amb el nou pla de millora s'elimina la plaça deprimida i es reordena un espai lliure al mateix nivell de la Ronda de Barceló i l'Avinguda del Maresme. La torre, que es presenta com a edifici singular i referent a la façana marítima, integra usos terciaris i residencial. Els locals comercials o d'oficines estaran ubicats en un sòcol i a les plantes inferiors de l'edifici, mentre que els habitatges, dels quals com a màxim se'n contemplen 150, aniran a les plantes superiors. L'edifici s'avança uns metres cap a la façana marítima i guanya esveltesa reduint la seva base, que és circular, i incrementant l'alçada de 22 pisos a un màxim de 26 plantes. L'aparcament dels habitatges i els locals comercials se situen al soterrat. La millora de l'entorn urbà de l'àmbit incorpora la futura transformació de l'edifici d'equipaments La Farinera per tal que el conjunt es converteixi en un nou pol d'atracció amb l'obertura de la ciutat al mar i al port. El futur accés al
Port de Mataró es planteja ara només soterrat sota les vies del tren i vinculat a la transformació de l'estació, com accés dels vianants a les andanes.
+info:
http://www.mataro.cat
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada