Són finalitats la millorar de les condicions ambientals i de salut de la ciutat, així com la fluïdesa del trànsit
El Ple de l'
Ajuntament de Terrassa va aprovar abans-d'ahir en sessió extraordinària l'inici de l'expedient de contractació per a la concessió del servei de titularitat municipal de transport públic col·lectiu i urbà de viatgers: un nou servei d'autobusos dissenyat per tal d'incrementar la demanda i guanyar persones usuàries en la quota modal que té aquest mitjà de transport a la ciutat, a fi d'assolir l'objectiu de reducció del 12% de l'ús del vehicle privat que estableix el
'Pla de Mobilitat Urbana de Terrassa', i d'aquesta manera millorar les condicions ambientals i de salut de la ciutat, així com la fluïdesa del trànsit. Els informes que conformen aquest expedient defineixen com serà el servei per al període 2020-2029 a la ciutat.
|
Bus híbrid, en en una imatge facilitada a la nota
informativa / AJUNTAMENT DE TERRASSA |
Com a millores més significatives que es defineixen en aquests informes, segons remarquen fonts del propi
Ajuntament de Terrassa mitjançant una nota informativa emesa pel consistori ahir quant a aquest assumpte, hi ha les següents: renovació de 40 vehicles amb tecnologia híbrida o elèctrica; avançament de l'inici del servei, iniciant-se més d'hora al matí per a facilitar la connexió amb totes les estacions de tren, de manera que totes es línies passaran per les estacions abans de les 06.10h; reducció dels intervals de pas de les línies afegint quatre vehicles més al servei diari, fent que el temps d'espera dels viatgers sigui inferior i que el 51% de les persones usuàries es beneficiïn d'aquesta millora; ampliació del servei del mes d'agost en freqüències i en amplitud horària; canvis a les línies per a millorar l'accessibilitat als polígons industrials de la ciutat, fent-los més competitius per la implantació d'empreses o activitats; millora del servei cap a l'
Hospital de Terrassa amb freqüències de 15 minuts; creació d'una línia circular interna per les avingudes que envolti la futura zona de baixes emissions, facilitant l'accés en transport públic; configuració d'una xarxa de transport públic més comprensible, amb millors connexions i integrada amb les set estacions de la xarxa ferroviària de Terrassa; pas de totes les línies per alguna de les estacions de tren i sis d'elles passaran per l'intercanviador; reducció del pas d'autobusos per carrers estrets del centre; reducció del temps de recorregut de les línies 8 i 9 circulars, establint l'accés als vehicles articulats per dues portes, amb doble validadora, per tal de reduir a la meitat el temps que els vehicles estan aturats a les parades; increment de l'horari d'atenció de l'
Oficina de Mobilitat, des d'on es podran tramitar tots els títols de transport, incloent la
T-Blanca; i establiment de nous mecanismes de control de l'operador, més efectius que els actuals, per tal de garantir una correcta prestació del servei i dels requeriments del contracte.
+info:
https://www.terrassa.cat
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada