La implementació del certificat electrònic tant per a persones físiques com jurídiques ha fet possible, sempre en base a la referida nota informativa del Govern d'Andorra, que els usuaris accedeixin als portals públics i realitzar tot tipus de tràmits administratius: gestions que els ciutadans havien de fer de manera presencial, com ara la renovació del forfet d'esquí extraescolar, la inscripció a exàmens de català, la renovació del bus lliure i el transport escolar, les llicències de caça i pesca o el certificat d'habitabilitat, tenen l'avantatge de poder tramitar-se en línia; d'altres gestions com les 9.500 renovacions o duplicacions del passaport i el permís de conduir que es fan cada any han de ser presencials i es poden fer en menys de 30 minuts. La modernització de l'Administració des del 2015 ha servit també per a fer un pas endavant en la contribució a la sostenibilitat del medi ambient: la digitalització del procés ha permès anualment la no circulació d'uns 50.000 fulls de retorn amb el ciutadà i uns 84.000 més, tenint en compte les 631 signatures amb certificats electrònics dels treballadors de l'Administració.
Darreres dades de la reforma de l'Administració per al període 2015-2019 / GOVERN D'ANDORRA |
+info: https://www.govern.ad
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada